Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Marruschkka - Valan

<< < (2/13) > >>

Harmonica mike:
Tjena Rattlet och Marre.

Fick liksom en liten chock nu..Detta var ta mig tusan lysande!
Håller med Åsa,Marres absolut bästa sång tagning av de jag hört.Bra sound på sången och framfört med ohygglig feeling - kanon helt enkelt.

Sen kompositionen Rattlet,genialt.Jag är mållös.Vet inte vad jag skall skriva.Överlägset bland det bästa jag har hört på Kr  i denna genre.Jag gillar ju klassiskt så för mig är detta kanon,sejvar givetvis denna.Vilket lysande samarbete!

Mången tack.

Mvh
Micael

Clemens:
Inte min genre direkt..men spännande att lyssna på..Marre har man ju hört nu några gånger..och ofta i liknande sammanhang..och detta borde ingå i ett större sammanhang..vore ju hur kul som helst att se detta som en del i en musikal.eller en modern opera...vet att jag skrivit liknande kommentarer förut, men får den känslan..imponerande! /C

Rattlesnake:

--- Citat från: Tokai skrivet 15.05.2009, 19:55:38 ---Fantastiskt bra jobbat! Dynamiskt. Och Marres röst är både ödesmättad och innerlig. Skulle jag önska något är det lite mer efterklang åt orkestern och kanske något softare sound. Mina kunskaper är begränsade inom klassiskt, men jag är imponerad av att en 60-tals popdåre, liksom mig själv, sätter ihop nåt sånt här. McCartney gjorde väl nåt klassiskt stycke för inte så länge sen?

--- Slut citat ---
Hej Tokai,
Tack för så fina ord. Och 60-tals popdåre tar jag som en komplimang, det vet du.

Jag har använt SIR som reverb på denna, och efterklangen från ett stort konserthus. Jag tycker det ligger ganska mycket reverb, men inte så mycket övertoner. Som ett rum låter, inte ett Lexiconreverb. Softare ljud kanske det skall vara, det är nog mycket som trängs på vissa frekvenser. Ska kolla.

Jag har alltid imponerat mig på just McCartneys mångfald inom musiken, och förmodligen har jag honom att tacka för att jag så småningom började lyssna lite på klassiskt. Och George Martin förstås, dels hans smarta arr i minisymfonistil på låtar som "she's leaving home", men även hans egen musik. Första gången jag hörde baksidan på Yellow Submarinskivan blev jag ruggigt besviken, varför hade man lagt hans musik på en Beatlesskiva, men när man fick smälta den isåg man att det finns några mästerstycken där i nyklassisk stil. Vad McCartney gör idag har jag dålig koll på.

Rattlesnake:

--- Citat från: Åsa skrivet 15.05.2009, 20:46:20 ---OJ maffigt var det här!!Och lite annorlunda, vilket är positivt menat. Jättebra!
Ska lyssna igen, det enda jag tänkte på nu var att det skulle vara snyggt med lite delay på marre, avsluten på meningarna blev liksom bara tvärslut. Skulle vara jättesnyggt om dom fick sväva ut lite. Snyggt sjunget marre, en av dina bästa insatser jag hört tycker jag  :)

--- Slut citat ---

Hej Åsa,
Kul att du tycker det låter annorlunda, jag gläds varje gång jag får höra att det man gjort inte direkt går att likna något annat.

Ja, visst är det klockrent sjunget av Marre. Helt rätt känsla och tekniskt nära nog perfekt. Ja, kanske delay? Jag är nog lite puritan när det gäller rena klassiska grejer, men det här är nog lite nyare stil där man kan tillåta sig lite nymodigheter som delay...  ;)

Jag noterar att du inte sa något om kören. Hihi.

Tack för lyssningen!  :)

Dividend:
Har problem med internet dessa dagar så kan inte ladda hem och lyssna, förrän på måndag...

Ser fram emot det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion