Forum > Färdiga produktioner
equality - Välkommen Hem
martinm:
Man känner igen dina gitarrer. Du spelar dom riktigt bra.
Tycker rösten låter bra när den ligger så högt som den gör.
Trummorna - bra eller inte, lite kluven där...hmm...
:P
asti:
Har lyssnat lite mer på låten nu - den är riktigt bra! Den växer efter några lyssningar och refrängen sitter verkligen fint. Tycker bara att kören ska in lite tidigare, den är superfin! Du får till ett kanonljud på gitarrerna! Hur gör du? Har du inbyggd mik i gitarren och spelar in både line:at och via extern mik?
Har inte längre något att anmärka på din sång utom möjligen något lite i sticket. Trummorna tycker jag nog fortfarande skulle "lugnas ner" en aning, så att de harmonierar mer med kontrabasens spel. Dom "rör till" det i övrigt så fina arrangemanget en aning. Men detta är småsaker - låten är kanon!
/Asti
Leif:
Vackert! Du skriver bra! Ja, det känns nog lite Ola Magnell över den här och det gillar jag. Får hålla med en del av dem andra om att sången ibland låter lite ansträngd och att Åsa borde få mer plats i låten. Annars är det riktigt bra!
Tack ska du ha!
equality:
Larsson: Tack som tusan! Skönt att du ointe kräver så svåra förändringar mer än dra upp ljudet på pianot dessutom. :P :)
martinm: Trummorna är kanske i intensivaste laget. Har fått förslag om halvtakt på dom... Kul att du gillar't i övrigt. Annars väldigt nära att jag plockade av dig basen. Sitter fortfarande med mina samplingar...
asti: Schysst med andrakommentar! Övertalning pågår att Åsa skall sjunga tidigare. Hoppas inte det blir så svårt... :rolleyes: Gitarren är till vä inspelad i stereo, till höger inspelad i mono. Tycker aldrig det låter bra att dubbeltracka utan bättre att helt enkelt spela in samma komp igen. Tror det blev lite för hårt kvantiserat, i början iaf. :huh: Tror nog trummorna får vara, åtminstone några månader.
Leif: Det är jag som skall tacka för lyssning och kritik! Vissa ändringar på g som sagt.
asti:
--- Citat från: equality skrivet 17.04.2009, 02:28:45 ---Larsson: Tack som tusan! Skönt att du ointe kräver så svåra förändringar mer än dra upp ljudet på pianot dessutom. :P :)
martinm: Trummorna är kanske i intensivaste laget. Har fått förslag om halvtakt på dom... Kul att du gillar't i övrigt. Annars väldigt nära att jag plockade av dig basen. Sitter fortfarande med mina samplingar...
asti: Schysst med andrakommentar! Övertalning pågår att Åsa skall sjunga tidigare. Hoppas inte det blir så svårt... :rolleyes: Gitarren är till vä inspelad i stereo, till höger inspelad i mono. Tycker aldrig det låter bra att dubbeltracka utan bättre att helt enkelt spela in samma komp igen. Tror det blev lite för hårt kvantiserat, i början iaf. :huh: Tror nog trummorna får vara, åtminstone några månader.
Leif: Det är jag som skall tacka för lyssning och kritik! Vissa ändringar på g som sagt.
--- Slut citat ---
Har du gitarr med inbyggd mik eller använder du bara externa mikrofoner och vilken/vilka mikrofoner i så fall? Jag har för mig att du på något ställe hade en kommentar om inspelning av akustisk gitarr med både inbyggd och extern mik.....? En annan sak - använder du plektrum på de här inspelningarna eller enbart fingrarna? Vad har du förresten för akgitarr? Många frågor blir det! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida