Forum > Färdiga produktioner

equality - Välkommen Hem

<< < (3/12) > >>

Harmonica mike:
Tjenare.

Ja den här fick jag lite förhandslyssning på..Den har växt sen dess i positiv bemärkelse.Dessvärre glömde jag bort att rösta på den..Gillar låten,det finns en lätt country anstrykning,men mera av ett Equality/vis arr i botten.Med det sagt så menar jag att din säregenhet kommer fram.Egna låtar och ett underfundigt arr som sitter gjutet.Finns inget att såga på här,Åsas körer höjer alstret,mer av den varan.

Snyggt jobbat.

Mvh
Micael

Clemens:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.04.2009, 23:11:30 ---Bra låt med skön instrumentering.

Oväntat komp när trummorna kommer in. Jag vaggades in i nån balladkänsla som raskt togs ur mig.

Olikt Clemens tycker jag sticket är starkaste delen av låten som gärna hade fått återkomma mer.

Du skulle nog behövt sjunga ut ordentligt ja för att låta mer övertygande tror jag.

Finfina körer av Åsa. Som borde kommer in lite tidigare i låten kanske?

"Ropa dig tillbaks" - en favoritfras?  :D

Bra jobbat! / S

--- Slut citat ---

Ahh..missförstånd  :) Tycker sticket är kalas..men låter som en harmoni ligger lite fel?..krockar med något på ett ställe?..eller... :rolleyes:

Edit: var ju tvungen att kolla igen runt 120 i spelaren
Ähh..småsak.. :rolleyes:

Håkan Nilsson:
Fin låt med personlig sång. Någon nämner att sången är lite ansträngd. Första versen låter lite skum på vissa ord, tycker du håller lite för länge på "haaarm". Men här:

"Du tillhör dom som diskas
Och alltid tagit golv
Du har väsnats när det skall viskas
Men vad spelar det nu för roll"

blir det plötsligt perfekt!

Är det inte ståbasen som är ute och cyklar aningen på sticket vid 01:56 och två sekunder framåt? Petitesser... Skitbra skrivet, spelat, sjunget och inspelat. Man ska inte peta för mycket och länge.

equality:
Harmonica mike: Tack Micke! Roligt att du köper den rakt av och tycker det är säreget även om jag tycker det finns mycket av Ola Magnell i denna.
Clemens: Jag får titta på detta igen. Tack för klargörande!
Håkan Nilsson: Bra att du inte hittar några större fel. "Harm" kan vara lite långt. Min röst har en tendens att låta hård på långa vokaler och inte bara hårda sådana. Bra att du nämner basen där. Ska koilla. Tack!

Larsson:
hallå equality
skön låt,gillar åxo den otippade takten på trummorna
jag stödjer dig i din tanke om att det skulle kunna vara mer piano,eller alltså
lite mer volym på det piano som är..gillar att du är på graänsen med rösten
det ger lite nerv åt det hela

snygg låt & skönt med åsas körer på slutet
/Larsson
:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida