Forum > Färdiga produktioner

equality - Välkommen Hem

(1/12) > >>

equality:
LÅTNAMN: Välkommen hem
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: country?
LÅTLÄNGD: 03:21
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: Åsa på kör och i sista verren (090915) Harmonika Mike på munspel. Tack också till A1:an för utmärkt hjälp med basarret på "andra halvan"!
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Satt med en låt som drog åt country och såg då att Studioforumet hade en festival i denna genre. Jag begick festivaldebut med denna låt. Nu gick det inget vidare men kul var det! Tonarten är lite för hög för min röst och egentligen skulle jag behövt "blåsa på" lite mer för att nå de översta tonerna. Jag tycker dessutom något saknas i arret men kan inte riktigt sätta fingret på vad. Kanske mer piano? elgura? Steel guitar hade varit kul!
Åsa fick bättre mix på körerna än vad jag lyckades med. Kan du skicka hela mixen?

Text:

Du har dumpat all dum oro
Du ledsnat på ditt larm
Själve fan han flög och for och
Tog med sig gammal harm

Välkommen hem
Välkommen hem
Nu när skatan bättrar på sitt tak så
Vill jag ropa dig tillbaks

Du tillhör dom som diskas
Och alltid tagit golv
Du har väsnats när det skall viskas
Men vad spelar det nu för roll

Välkommen hem
Välkommen hem
När snödropparna bugar i rad
Då är det dags att vända blad

Det ringde in från frukostrast
Ja jag minns det som igår
Någon undra varför isen brast
När vi följde dina spår

Du har snackat strunt med ingen
Du har trallat fram små troll
Du har snurrat runt i bingen
Fastän klockan slagit tolv

Du har boxat luft i ringen
Men slickat färdigt dina sår
Du tog räkning för rallarsvingen
Men vaknade upp när det blev vår

Välkommen hem
Välkommen hem
Du stack för allt för länge sen
Så välkommen hem

090906: Ny sång, ny kör, nytt piano, trummor allting (nästan). Vore kul att höra om det var till det bättre?
090915: Ny mix och Harmonica Mike på munspel.

Clemens:
Tjena EQ!

Tjena EQ!

Låter kalas!...du får till en speciell stämning i dina låtar som tilltalar!....Sticket, runt 117-119 ( i spelaren ) om jag inte mins fel, ligger någon harmoni som sticker ut lite..vet inte, kan vara jag som hör fel..men reagerade lite...Annars helt färdig..snyggt! /C

asti:
Skön låt i sann Magnell-anda! Jättesnygga gitarrer och ståbas! Tycker trummorna är på lite för mycket, kunde varit lite lugnare och mer nedtonade.
Den härliga kören i slutet tycker jag kunde kommit in tidigare, kanske redan i andra refrängen. Sången känns lite ansträngd på sina ställen och hade kanske mått bra av att ligga några tonsteg lägre....? Hur som helst, en låt man vill höra fler gånger med fina harmonier, som är ditt kännemärke!
Hade jag varit bättre på steel-guitar hade jag gärna erbjudit mina tjänster när det lugnat ner sig på hemmafronten! Ha det gott!
/Asti

Avslappnad:
Denna rock, förlåt visade verkligen vägen! :)
Tycker att du är en sann mästare i denna genre. Toksnyggt när körerna kom in. Köper detta rakt av, j*kligt snyggt! :D

Wernborg:
Bra låt med skön instrumentering.

Oväntat komp när trummorna kommer in. Jag vaggades in i nån balladkänsla som raskt togs ur mig.

Olikt Clemens tycker jag sticket är starkaste delen av låten som gärna hade fått återkomma mer.

Du skulle nog behövt sjunga ut ordentligt ja för att låta mer övertygande tror jag.

Finfina körer av Åsa. Som borde kommer in lite tidigare i låten kanske?

"Ropa dig tillbaks" - en favoritfras?  :D

Bra jobbat! / S

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion