Forum > Färdiga produktioner
equality - Välkommen Hem
Åsa:
Hej där! Kul att vara med på ett hörn, jag tycker mycket om den här låten! Sa till dig att jag fick lite triple & touchvibbar av den :) Refrängen sätter sig direkt, och är jättefin, ja hela låten är jättefin för den delen.
Jag ska fixa en fil med kören åt dig!
Eddi:
Jaaaaaaaaaaaaaaa EQ i hemmaringen igen :D
Mästaren är golvad men EQ är uppe långt innan tio.
Förfärligt snyggt och trivsamt håller naturligtvis med Asti och andra att Åsa borde in lite tidigare. Passa på och kör om i någon lägre tonart kanske å andra sidan så var du inte sååååå ansträngd på rösten så att du inte skulle fixa det tycker jag.
Jag hörde ingenting som saknades.
Eko
Plinka:
Åh, vad vårglad man blir! En låt i sann Eq-anda! Möjligen som du själv redan är medveten om att din röst låter aningen ansträngd, och om Åsas kör kommer in tidigare som tidigare nämnts, så blir det jättefint!
equality:
Clemens: Tjena, tjena! Kul att du hör en viss stämning. Hade lite problem med sångmelodin på sticket och det kanske hörs?
Finns en lugnare instrumentalversion av denna också ochkanske skulle läggas upp och där låter sticket bättre tycker jag.
asti: Kul att detta gillas i det stora hela. Skulle kanske sänkt den något men praktiskt med någon av de "stora" tonarterna som i detta fall G-dur. Vore jättekul om du ville lägga på lite lapsteel. Tror abslut att du skulle få till det. Hoppas det lugnar ner sig för dig. Lite upp-och-ner här också.
Wernborg: Ja, jäddrar... :P och vilket minne Du har! Man får ju inte riskera att bli tjatig. :rolleyes: :D Kul att du gillar sticket. (Jag får nog fixa till den där instrumentalaren ändå där sticket kommer bäst till sin rätt.) Jag har också en annan sångversion men där blir det nästan för gapigt. Ja, ja jag kanske skall trixa lite till om nån orkar lyssna. Tidigare körer låter också vettigt.
Åsa: Hej, hej! Triple and touch var (är?) bra grupp men de är bara två nu va? Schysst med din mix på kören och kanske kan man be dig så här offentligt om en kör på andra refrängen också? Det blev ju lite tight med dead line till festivalen när vi körde första vändan. Tusen tack för dina snygga insater, fick nackhåren i en annan riktning och det kan jag aldrig framkalla själv. :D
Eko: :D Glad att du inte räknar ut mig än fast det känns extra trögt att att komma på fötterna nu efter ett kraschat förhållande. Kul att du tycker låten funkar och kanske skulle satsa på en annan vokalist (-issa).
Avslappnad: Vilket schysst nick! Välkommen he.. hit! Vet i fasen vilken genre den hör till egentligen. Tydligen inte så mycket country då. :lol:
Jag har en massa osjungen blues annars. Tack för uppmuntrande kommentarer. Ska lyssna på dina prylar också. Ha det gott!
equality:
--- Citat från: Plinka skrivet 16.04.2009, 11:02:09 ---Åh, vad vårglad man blir! En låt i sann Eq-anda! Möjligen som du själv redan är medveten om att din röst låter aningen ansträngd, och om Åsas kör kommer in tidigare som tidigare nämnts, så blir det jättefint!
--- Slut citat ---
Oj du hann posta innan mitt förra inlägg. Tack så jättemycket! Gjorde mig glad. Bra tips! Noteras.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida