Forum > Färdiga produktioner

equality - Välkommen Hem

<< < (5/12) > >>

equality:
Kul med frågor! Måste gå och titta... Yamaha FG 410E, westernmodell. Använder mig inte av den inbyggda piezomicken men har testat det också tidigare. Blir ganska bra om man mixar med riktig mick 30/70 eller nåt. Hittar inget exempel nu men kan skicka kanske?
Jag har två Röde K2-mickar till gitarren vanligtvis. Lite knepigt om man inte sätter gitarrspåret i några få tagningar eftersom stereobilden lätt rubbas om man inte behåller positionen till mickarna intakt. Ganska kritiskt. Jag kan inte spela med plektrum så det får bli med fingrarna.  :(

ynot:
GIvetvis så har man en välljudande o brerörande låt framför sig men riktigt bra text o komp.. för eq is in the sadel again...

vet inte om det är mina öron eller vad för jag har tyck att sången ligger högt på flera låtar så ta det med en nypa salt ,,,men
skulle gärna höra att sången kom mer i låten annars är allt fin fint..

tony

Tokai:
Det första som slår mig är slutet med kören. Varför finns inte det genom hela låten? Låten slutar när det är som bäst.Men det har här alla redan påpekat.
Ståbasen är svår att hantera - kompression kan hjälpa för ståbasen är naturligt ojämn i attacken.
Jag läser att du har Röde K2 mikar. Har du dom till sången? För jag tycker sångljudet inte motsvarar vad den miken kan prestera. Nu låter det lite burkigt och tunt.Har du gjort nåt med sångljudet i mixen?
Jag läste lite hastigt att Åsa är med. Hoppsan! Vardå? Ja i slutet förstås. Som sagt slutet... Nämen så kan du inte slösa på begåvningar. Kanske sjöng hon in bara slutet - mer pålägg från henne! (om det finns inspelat)
Jag gillar dina texter. Inte bra trams utan nåt med innehåll. Varför man inte skriver på svenska är konstigt. Det är ju det språk man behärskar. Kanske för att det känns för utelämnande - om det är personliga texter?

Dividend:
Inte läst några comments.

Man känner igen din gitarr. Lyssnar inte på texten så här första gången. Arret låter bra, där kom nån karibbisk trumsektion. Bra sjunget.

Solot är country så det stänker om det... :)

Schysst lirat Eq!

freddy:
Du fick inte några pinnar av mig i festivalen tror jag.

Men som jag sa där, så är låten bra, det var temat på festivalen som ställde till det. ;)

Sången behöver bli lite mer övertygande, överlag är den bra. Men på vissa ställen.

Jag tycker denna är värd att jobba på, så gör det. Kören känns för blöt i nuläget med. Passar inte in i resten av låten tycker jag. Men det kanske är torrbolls-relaterat? ;)

Bra låt och text.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion