Kontrollrummet

Gamla studio forum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bassman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • Produktionsbolaget Cabasa
Hej!
Såg precis på gamla "studio forum" att den gode Olsberg har lagt upp en gallup där han öppnar för att ev satsa på "gamla forumet" i stället för "nya communityn". Förstår att de tycker det är lite tråkigt att ha tappat så många användare. I alla fall, nu finns där en gallup där du kan kryssa för om du vill ha gamla eller nya forumet. Bara att surfa dit och tycka till om intresse finns.
Länk här: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=38193&st=0&#entry605569

/ Olof


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hum. lustigt. folk blev ju lite halvhängda för att de ville att man skulle rösta om nytt/gammalt förut, då fanns inga val.

Alternativ #4: kör på kontrollrummet istället :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
hum. lustigt. folk blev ju lite halvhängda för att de ville att man skulle rösta om nytt/gammalt förut, då fanns inga val.

[...]

Nu tycker jag du är lite orättvis :) Så här löd kommentaren:

Citat från: Majken,19 February 2007, 03:13
Citat från: MrDweeb,19 February 2007, 02:22
Kan man inte göra en gallup för att se hur många som vill ha det gammla kvar eller det nya? Kan ju vara intressant för de som jobbar med Studio forum. De kanske måste tänka om och ändra kurs. Jag förstår argument om säkerhet osv men samtidigt så borde det kunna utvecklas något liknande som detta forum trots byte av plattform.
Det handlar inte om att behålla det gamla eller inte. Till slut kommer forumet helt att flyttas till det nya communityt. Däremot är tanken givetvis att det nya forumet funktionsmässigt ska vara så likt det gamla forumet som möjligt och på sikt även betydligt bättre.

Att communityt lanserades lite väl tidigt är nog de flesta överens om. Samtidigt gav det oss en hel del bra åsikter om vad som behöver åtgärdas och läggas till för att communityt ska leva upp till forum-medlemmarnas förväntningar. Imorgon efter lunch har vi möte med utvecklarna om vilka funktioner/buggfixar som ska prioriteras.

Citerar mig själv lite:
Under fyra år har Studio samlat intryck från medlemmarna på Studio Forum, tagit med våra egna visioner och sytt ihop en plan som för något år sedan hade gjort att Studios community hade legat i den absoluta framkanten. Av flera olika anledningar utanför vår kontroll har projektet försenats ordentligt. Men det egentliga byggarbetet inleddes sommaren 2006.
Motiveringen att ta fram denna nya plattform var att fler tidningar inom förlaget skulle använda den, samt att vi fick fördelen av att bli betydligt mer flexibla än vi har varit på detta gamla Studio Forum.

För att alls kunna hålla tidsplanen fick flera av de funktioner och tjänster som ursprungligen fanns med i Studios kravspec helt enkelt tas bort, och inkluderas i ett senare skede. Tyvärr fanns en del mycket viktig forumfunktionalitet med bland det som skalades bort. Och vi landade i flera avseenden helt fel. Och helt utanför Studios kontroll. Det svider naturligtvis, och jag tänker inte nöja mig med utvecklingen på sajten så här långt.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
En stor eloge till dig, Olsberg. :)
Det krävs både mod och ödmjukhet att erkänna att något som det har lagts så mycket jobb på, kanske inte var så bra som man hade tänkt sig.

Studio-forumet kanske inte blir riktigt som förr, eftersom många flyttade sina kunskaper och diskussioner hit och trivs bra här - och många återupptäckte VST-forum, i och med community-starten som ju inte blev så bra - men det finns alla möjligheter att det åter kan bli en trevlig samlingsplats.

Själv ser jag inget hinder i att vara aktiv i 3 forum (99musik är ju i princip avskrivet enligt min mening efter deras omläggning), så där vinner jag tillbaks den tid som behövs för att hinna med ett återupplivat Studio-forum... :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag tror det blir oerhört svårt att " skruva tillbaka klockan " Folk har upptäckt nya forum och etablerat sig där. "Fällan" är ganska klassik, dvs att ändra ett vinnande koncept. Möjligtvis kommer man nog att "hälsa på" lite då och då.    


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
jag gillar kontrollrummet  :(
fast jag säger som claes, det är klart man kan vara aktiv i mer än ett forum  ^_^
så jag kommer nog hänga mer på studio också om aktiviteten ökar
Hälsa sa Hellsa


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Jag tror det blir oerhört svårt att " skruva tillbaka klockan " Folk har upptäckt nya forum och etablerat sig där. "Fällan" är ganska klassik, dvs att ändra ett vinnande koncept. Möjligtvis kommer man nog att "hälsa på" lite då och då.   
Då missförstår du mig :) Jag vill inte skruva tillbaka klockan, jag vill skruva fram den till rätt tid, där vi inte hamnade med nya sajten.
Om folk inte kommer tillbaka, må så vara. När jag startade forumet 2003 så fanns redan andra musikerforum (varav de flesta ju finns kvar) och jag drog mig inte för att starta ett nytt. Inledningsvis fick vi exempelvis mycket skit för att ha så enormt många avdelningar, men det var ett koncept som fungerade. Jag gör det jag tror på. Tror jag inte på det så gör jag något annat. Så enkelt är det :)

Och jag tror fortfarande på ett forum för Studio!

Chroma och alla andra Koltrollrumsmoderatorer: ta mig inte fel, jag är inte ute efter att sl undan benen för någon. Jag är ute efter att föra något jag kan stå för.
« Senast ändrad: 18.04.2007, 21:35:59 by olsberg »
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Olsberg: Det kändes som flera ställen än bara ett som det hände på...även om jag kanske är lite "hård" så var det faktiskt en hel del folk som blev riktigt illa berörda av det som hända, även om det kanske är sunt att inte ha sånt speciellt förhållande till ett forum :)

visst kan man va på fler ställen inget snack :)

En eloge till att ni kan backa iallafall. Att inte ha samma portal som IDG tror jag 98% bara upplever som positivt :D

Kul att se dig igen förresten :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag tror det blir oerhört svårt att " skruva tillbaka klockan " Folk har upptäckt nya forum och etablerat sig där. "Fällan" är ganska klassik, dvs att ändra ett vinnande koncept. Möjligtvis kommer man nog att "hälsa på" lite då och då.   
Då missförstår du mig :) Jag vill inte skruva tillbaka klockan, jag vill skruva fram den till rätt tid, där vi inte hamnade med nya sajten.
Om folk inte kommer tillbaka, må så vara. När jag startade forumet 2003 så fanns redan andra musikerforum (varav de flesta ju finns kvar) och jag drog mig inte för att starta ett nytt. Inledningsvis fick vi exempelvis mycket skit för att ha så enormt många avdelningar, men det var ett koncept som fungerade. Jag gör det jag tror på. Tror jag inte på det så gör jag något annat. Så enkelt är det :)

Och jag tror fortfarande på ett forum för Studio!

OK.. men jag läste här att man ev. "öppnade" för att gå tillbaka till gamla forumet.. Självklart finns det plats för ett forum för Studio men då tycker jag personligen att man bör satsa på nya intressanta funktioner som gör forumet unikt..alltså nya funktioner som överraskar..


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com

Chroma och alla andra Koltrollrumsmoderatorer: ta mig inte fel, jag är inte ute efter att sl undan benen för någon. Jag är ute efter att föra något jag kan stå för.

Naturligtvis. Om ändå fler människor gjorde vad de kunde stå för och tro på så skulle världen vara så mycket mer spännande och fylld med så mycket fler upplevelser. Likväl kommer vi fortsätta driva KR uppåt och framåt i enlighet med vad vi står för och tror på. Det är spännande tider. Ska bli intressant att se vad framtiden bär i sitt sköte!

Jag tror inte på något vis att du är här för att trycka ner oss, isåfall förväntar jag mig att du förklarar krig på en gång (alternativt stå utanför min port en morgon med ett basebollträ eller nåt). Verkligen synd att jag missade dig på Carmen-IRL:en! Jag och Pazo förfestade för länge... :(


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Olsberg: Det kändes som flera ställen än bara ett som det hände på...även om jag kanske är lite "hård" så var det faktiskt en hel del folk som blev riktigt illa berörda av det som hända, även om det kanske är sunt att inte ha sånt speciellt förhållande till ett forum :)
Ne...joooo :)

Jag och resten av redaktionen har verkligen full förståelse för att många blev besvikna över vad som hände. Vi var ju också forumister på samma sätt som alla andra. Men lanseringen var utanför vår kontroll - vilket vi naturligtvis är de enda att ta ansvar för och är uppriktigt ledsna för.

[...]
Kul att se dig igen förresten :D
Detsamma :)
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Sverige är litet men det finns säkert rum för flera forum, som någon skrev. Dock tror jag inte att Studios forum kommer att bli mitt nummer ett igen, men man skall aldrig säga aldrig.


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Sverige är litet men det finns säkert rum för flera forum, som någon skrev. Dock tror jag inte att Studios forum kommer att bli mitt nummer ett igen, men man skall aldrig säga aldrig.
Jag ser det inte som en tävling. Men för att svara på ditt inlägg: vi hade som sagt inte lagt så mycket tid som vi har om det inte vore för att vi tror att vi kan göra något bra. Och landade vi fel med nya sajten så tar vi bollen själva och gör det igen. Och med kvällens tråd på gamla Studio Forum så vågar jag sticka ut hakan och säga att det nog inte är helt taget ur luften. 25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.

Att Kontrollrummet startade var för medlemmarna bra och jag hade förmodligen gjort detsamma som ChromaWoods i samma situation. Men vi lägger oss inte för en misslyckad satsning. Misslyckanden måste man kunna ta och också kunna gå vidare. Vi lägger ju inte ner tidningen om vi har gjort ett par misslyckade nummer. ;)
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Sverige är litet men det finns säkert rum för flera forum, som någon skrev. Dock tror jag inte att Studios forum kommer att bli mitt nummer ett igen, men man skall aldrig säga aldrig.
Jag ser det inte som en tävling. Men för att svara på ditt inlägg: vi hade som sagt inte lagt så mycket tid som vi har om det inte vore för att vi tror att vi kan göra något bra. Och landade vi fel med nya sajten så tar vi bollen själva och gör det igen. Och med kvällens tråd på gamla Studio Forum så vågar jag sticka ut hakan och säga att det nog inte är helt taget ur luften. 25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.

Att Kontrollrummet startade var för medlemmarna bra och jag hade förmodligen gjort detsamma som ChromaWoods i samma situation. Men vi lägger oss inte för en misslyckad satsning. Misslyckanden måste man kunna ta och också kunna gå vidare. Vi lägger ju inte ner tidningen om vi har gjort ett par misslyckade nummer. ;)

Vill bara flika in att vi var några stycken som initialt började spåna på detta, så ska någon ära delas ut så skall den delas ut till hela KR crew.

Sen håller jag med om att det inte behöver bli tävling och dramatik över att vi plötsligt har slagit oss in på marknaden. Man kan samsas och leva sida vid sida (med ett lagom högt staket mellan såklart) och kanske t.o.m ha någon form av dialog sinsemellan. Att delar ur bägge läger ses på våra IRL:er tar jag för givet. ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Då sätter vi igång och promotar vi oxo då ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Sverige är litet men det finns säkert rum för flera forum, som någon skrev. Dock tror jag inte att Studios forum kommer att bli mitt nummer ett igen, men man skall aldrig säga aldrig.
Jag ser det inte som en tävling. Men för att svara på ditt inlägg: vi hade som sagt inte lagt så mycket tid som vi har om det inte vore för att vi tror att vi kan göra något bra. Och landade vi fel med nya sajten så tar vi bollen själva och gör det igen. Och med kvällens tråd på gamla Studio Forum så vågar jag sticka ut hakan och säga att det nog inte är helt taget ur luften. 25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.

Att Kontrollrummet startade var för medlemmarna bra och jag hade förmodligen gjort detsamma som ChromaWoods i samma situation. Men vi lägger oss inte för en misslyckad satsning. Misslyckanden måste man kunna ta och också kunna gå vidare. Vi lägger ju inte ner tidningen om vi har gjort ett par misslyckade nummer. ;)

Vill bara flika in att vi var några stycken som initialt började spåna på detta, så ska någon ära delas ut så skall den delas ut till hela KR crew.

Sen håller jag med om att det inte behöver bli tävling och dramatik över att vi plötsligt har slagit oss in på marknaden. Man kan samsas och leva sida vid sida (med ett lagom högt staket mellan såklart) och kanske t.o.m ha någon form av dialog sinsemellan. Att delar ur bägge läger ses på våra IRL:er tar jag för givet. ;)
Ah, sorry. Det var ditt namn jag såg vid den första rekryteringen bland Studio Forums medlemmar.

Att IRL-träffar kommer bestå av medlemmar från båda forum är inte bara trevligt, det är dessutom oundvikligt eftersom några nog kommer finnas på båda :)
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Sverige är litet men det finns säkert rum för flera forum, som någon skrev. Dock tror jag inte att Studios forum kommer att bli mitt nummer ett igen, men man skall aldrig säga aldrig.
Jag ser det inte som en tävling. Men för att svara på ditt inlägg: vi hade som sagt inte lagt så mycket tid som vi har om det inte vore för att vi tror att vi kan göra något bra. Och landade vi fel med nya sajten så tar vi bollen själva och gör det igen. Och med kvällens tråd på gamla Studio Forum så vågar jag sticka ut hakan och säga att det nog inte är helt taget ur luften. 25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.

Att Kontrollrummet startade var för medlemmarna bra och jag hade förmodligen gjort detsamma som ChromaWoods i samma situation. Men vi lägger oss inte för en misslyckad satsning. Misslyckanden måste man kunna ta och också kunna gå vidare. Vi lägger ju inte ner tidningen om vi har gjort ett par misslyckade nummer. ;)

Menade det inte riktigt så illa, Olsberg. Jag tycker personligen att det är väldigt starkt av er/dig att ta detta beslut o det visar ju att ni tänker på vad era användare vill ha, faktiskt. Men personligen tycker jag att KR har allt som Studio hade o lite till som är ännu bättre. Därmed inte sagt att Studioforum inte kan bli lika bra eller bättre.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Klassik fälla nr:2, Det var bättre förr... Ställ denna fråga till folk under omorganisationer så svarar garanterat 98% att det var bättre förr... saker och ting måste få ta tid för att förändringar skall accepteras, uthållighet alltså..  I och med att "Studio Forum" nu själva vacklar när det gäller nya forumet finns ingen återvändå.. Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Klassik fälla nr:2, Det var bättre förr... Ställ denna fråga till folk under omorganisationer så svarar garanterat 98% att det var bättre förr... saker och ting måste få ta tid för att förändringar skall accepteras, uthållighet alltså..  I och med att "Studio Forum" nu själva vacklar när det gäller nya forumet finns ingen återvändå.. Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..

Men om man jämför Studios "gamla" forum o det nya communityt så var det bättre förr. Men eftersom de inte lagt ner det gamla forumet så är det bättre nu också. It's a win-win situation, skulle man kunna säga. ;)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Klassik fälla nr:2, Det var bättre förr... Ställ denna fråga till folk under omorganisationer så svarar garanterat 98% att det var bättre förr... saker och ting måste få ta tid för att förändringar skall accepteras, uthållighet alltså..  I och med att "Studio Forum" nu själva vacklar när det gäller nya forumet finns ingen återvändå.. Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..

Men om man jämför Studios "gamla" forum o det nya communityt så var det bättre förr. Men eftersom de inte lagt ner det gamla forumet så är det bättre nu också. It's a win-win situation, skulle man kunna säga. ;)
Frågan är om du hade sagt så om bytet varit tvärtom...


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Säger som Dorothy i Over the Rainbow: home is where the heart is.

Jag tycker egentligen inte heller att det spelar någon roll om man har tiotusen medlemmar om det bara är styvt femtio som säger någonting.  :)


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..
Vad vi pratar om är alltså relansering av gamla forumet med ny version av plattformen som dessutom tillför forumet värdefulla funktioner.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..
Vad vi pratar om är alltså relansering av gamla forumet med ny version av plattformen som dessutom tillför forumet värdefulla funktioner.

Precis vad medlemmarna förväntade sig vid lanseringen av community-forumet, med andra ord... ;)
Trevligt att det äntligen kan bli en sådan vändning av det hela. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Schecter


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ehm. oj.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Njaha, nu blev det galet som en urspårad forumdiskussion ungefär... var menat som ett PM och hamnade här.!?
Tänka att KR skall vara så jäddra buggigt!













Ha ha. Skämtar fungerar jättebra
« Senast ändrad: 19.04.2007, 01:31:50 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Började läsa den här tråden och så plötsligt skriver herr Studioredaktör detta:
25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.
Visst herr Duktig! Kunde inte läsa resten. Blir bara pissförbannad!
dede
Max 300; tecken återstår


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag pendlar mellan kontroll rummet & gammla studio forum.
så jag stöder de nuvarande planerna fullt ut..

Go for 2!
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
jag pendlar mellan kontroll rummet & gammla studio forum.
så jag stöder de nuvarande planerna fullt ut..

Go for 2!
 :)

Just nu pendlar jag inte alls, bara till jobbet :) Men jag börjar gärna pendla till gamla forumet igen om det blir aktivt. Även om jag trivs utmärkt här.

Goder natt.
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Under fyra år har Studio samlat intryck från medlemmarna... tagit med våra egna visioner ... sytt ihop en plan som... hade legat i den absoluta framkanten.... utanför vår kontroll har projektet försenats ordentligt.

Motiveringen ... nya plattform var att fler tidningar inom förlaget skulle använda den, samt ...betydligt mer flexibla än vi har varit på detta gamla Studio Forum.

... hålla tidsplanen .. funktioner och tjänster ... helt enkelt tas bort, och inkluderas i ett senare skede. Tyvärr fanns en del mycket viktig forumfunktionalitet med bland det som skalades bort... helt utanför Studios kontroll. Det svider naturligtvis, och jag tänker inte nöja mig med utvecklingen på sajten så här långt.

Så här lät det inte när communityn introducerades. Det fanns heller ingen särskild nära kontakt med medlemmarna. Jag tycker tyvärr fortfarande att allt andas top-down styrning hur mycket man än säger sig ha lyssnat och plockat upp vad som önskades/behövdes. Hur kan man ens tro att det skulle kunna fungera när man hamnar i tidsnöd och skalar bort mycket viktig forumfunktionalitet? Varför upplyste man inte om hur det egentligen låg till? Trodde man så lite om sina medlemmar?

Citera
Men lanseringen var utanför vår kontroll - vilket vi naturligtvis är de enda att ta ansvar för och är uppriktigt ledsna för.
Hur kan man lämna bort kontrollen till några som uppenbart inte fattar, när det fanns fullt av medlemmar som fattade? Varför vill/ville man hellre samarbeta med dessa än med medlemmarna?

Citera
... 25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.
   :o


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag.

Jaa-a, där slog du nog ett slag för lågt herr Olsberg.
Hur kan du va så säker på att er räknare räknar rätt med alla era buggar då???


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Klassik fälla nr:2, Det var bättre förr... Ställ denna fråga till folk under omorganisationer så svarar garanterat 98% att det var bättre förr... saker och ting måste få ta tid för att förändringar skall accepteras, uthållighet alltså..  I och med att "Studio Forum" nu själva vacklar när det gäller nya forumet finns ingen återvändå.. Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..

Men om man jämför Studios "gamla" forum o det nya communityt så var det bättre förr. Men eftersom de inte lagt ner det gamla forumet så är det bättre nu också. It's a win-win situation, skulle man kunna säga. ;)
Frågan är om du hade sagt så om bytet varit tvärtom...

Jag trodde det framgick att det hade jag inte sagt eftersom jag redan från början tyckte att communityplatsen var en sämre produkt än gamla Studioforumet. Skall inte mala mer om detta här för jag har ventilerat nog om det.


Utloggad Majken

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Jaa-a, där slog du nog ett slag för lågt herr Olsberg.
Hur kan du va så säker på att er räknare räknar rätt med alla era buggar då???

Han pratade om den gamla sidan och alltså inte den nya communityn. När det gäller den nya sidan så brukar vi ligga på omkring 25 inloggade mitt på dagen, ungefär som här på kontrollrummet skulle jag tro. Och nej, det var nog inget försök att slå ett lågt slag utan snarare ett konstaterande att själva frågan fortfarande engagerade folk. På samma sätt som den även tycks ha gjort här på kontrollrummet.

Personligen tycker jag att det är roligt att se siffror som närmar sig hundratalet på antal inloggade igen. Oavsett om det är här på kontrollrummet, på communityn eller gamla forumet.
« Senast ändrad: 19.04.2007, 09:56:17 by Majken »
XLN Audio / Tidningen Studio


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Klassik fälla nr:2, Det var bättre förr... Ställ denna fråga till folk under omorganisationer så svarar garanterat 98% att det var bättre förr... saker och ting måste få ta tid för att förändringar skall accepteras, uthållighet alltså..  I och med att "Studio Forum" nu själva vacklar när det gäller nya forumet finns ingen återvändå.. Starta upp ett NYTT Studio forum, annars försätter sig Olsberg och co i en ohållbar situation där förtoendet åker rätt ner i källaren..

Men om man jämför Studios "gamla" forum o det nya communityt så var det bättre förr. Men eftersom de inte lagt ner det gamla forumet så är det bättre nu också. It's a win-win situation, skulle man kunna säga. ;)
Frågan är om du hade sagt så om bytet varit tvärtom...

Jag trodde det framgick att det hade jag inte sagt eftersom jag redan från början tyckte att communityplatsen var en sämre produkt än gamla Studioforumet. Skall inte mala mer om detta här för jag har ventilerat nog om det.
Vad jag menade var att om du från början var van vid communityplatsen och nyheten var det  gamla Studiforumet, hur skulle du reagerat då..vad jag vill säga är bara att förändringar till en början kan upplevas väldigt negativt för att sedan bli accepterade.. Men jag tänker inte heller fundera så mycket mer på det här, tycker att kontrollrummet fungerar bra villket är det viktiga nu...