Kontrollrummet

Gamla studio forum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)

Självklart är du välkommen som både musikintresserad och reprensetant för IDG.
Men delta gärna i andra diskussioner med din kunskap och så försvinner säkert den tonen :)


Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Personligen tycker jag att ett enda forum hade varit bäst. Det blir mest folk och det tar minst tid att kolla igenom. Men det blir svårt att fixa eftersom båda forumen vill leva vidare. Själv skulle jag inte kunna säga vilken som skulle vara kvar.  :P


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)

nu har jag inte plöjt igenom hela tråden..men det låter inte sannolikt!
du borde vara välkommen i allra höfsta grad!
men om inte så är det isåfall en j-vligt trist inställning,som jag inte delar!
 :blink:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)

Hmm.. Jag som tyckte jag var väldigt noga med att INTE kontakta folk ang KR publikt. Var skrev jag dem inläggen, om jag får fråga? Jag skapade garanterat inga trådar om det iaf! (Och jag hoppas verkligen inte att admins på SF går in och övervakar mina PM!)

Ja - jag skickade ut mail till en del Studio-användare, men intentionen var inte att sänka Studio! Intentionen var att ge folk ett alternativ. Huvudsaken var att inte kunskapen och vänskapen skulle gå förlorad, eftersom många användare uttryckligen hävdade att de inte ville stiga ombord på det nya skeppet. Vi gav dem ett alternativ. Vi pistolhotade ingen. Jag tycker att utfallet av dessa förfrågningar (och det faktum att vi på kort tid snart är uppe i 500 medlemmar) ganska tydligt speglar vad folk ville ha, och vad de inte ville ha.

Att du nu återupplivar det gamla Studioforum är starkt gjort. Jag hade nog gjort likadant och jag önskar dig lycka till!

Naturligtvis är du lika välkommen här som alla andra!


DåligtGehör

  • Gäst
Det är ett barnsligt inlägg av Olsberg. Olsberg vet (om han vill veta) att han likaväl som någon annan är välkommen att vara med och ta del även i detta forum.

Fast jag undrar också hur admins på IDG/Studio kan ha kännedom om vad som stod i ChromaWoods privata mail/pm?


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Det är ett barnsligt inlägg av Olsberg. Olsberg vet (om han vill veta) att han likaväl som någon annan är välkommen att vara med och ta del även i detta forum.

Fast jag undrar också hur admins på IDG/Studio kan ha kännedom om vad som stod i ChromaWoods privata mail/pm?
Hur? Tekniskt sett är det hur lätt som helst, sen är det ju en viss moralfråga också.


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Jag tycker vi skall avsluta denna diskutionen, för den kommer ingen vart och folk börjar bli griniga. Lås tråden och låt folk posta och va var fan dom vill. Dom flesta kommer att va på båda forumen. Snick snack färdigt.  <_<


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
håller med. finns inte så mkt att vinna ur det här. Man hänger där man själv vill helt enkelt!  ^_^ Och postar vad man vill var man vill (nästan  :P )
Hälsa sa Hellsa


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)

Hmm.. Jag som tyckte jag var väldigt noga med att INTE kontakta folk ang KR publikt. Var skrev jag dem inläggen, om jag får fråga? Jag skapade garanterat inga trådar om det iaf! (Och jag hoppas verkligen inte att admins på SF går in och övervakar mina PM!)

Ja - jag skickade ut mail till en del Studio-användare, men intentionen var inte att sänka Studio! Intentionen var att ge folk ett alternativ. Huvudsaken var att inte kunskapen och vänskapen skulle gå förlorad, eftersom många användare uttryckligen hävdade att de inte ville stiga ombord på det nya skeppet. Vi gav dem ett alternativ. Vi pistolhotade ingen. Jag tycker att utfallet av dessa förfrågningar (och det faktum att vi på kort tid snart är uppe i 500 medlemmar) ganska tydligt speglar vad folk ville ha, och vad de inte ville ha.

Att du nu återupplivar det gamla Studioforum är starkt gjort. Jag hade nog gjort likadant och jag önskar dig lycka till!

Naturligtvis är du lika välkommen här som alla andra!
Tack, ChromaWoods. Jag syftade inte bara på dig. Vi har ju låtit bli att ta bort alla inlägg som tipsar om Kontrollrummet. Sök på ordet Kontrollrummet ;)
Jag upplever att grejen missförstods, vad jag ville poängtera är att vi inte raderar sådana inlägg (med hänvisning till första inlägget) och ett helt vanligt konstaterande att det var så Kontrollrummet själva fick medlemmar. Inget mer med det.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Det är ett barnsligt inlägg av Olsberg. Olsberg vet (om han vill veta) att han likaväl som någon annan är välkommen att vara med och ta del även i detta forum.

Fast jag undrar också hur admins på IDG/Studio kan ha kännedom om vad som stod i ChromaWoods privata mail/pm?
Hur? Tekniskt sett är det hur lätt som helst, sen är det ju en viss moralfråga också.
Snälla :) Var har denna spontana negativa inställning kommit ifrån? Studio håller inte på med övervakning. Det finns något som heter läckor, och en knapp i mailprogram som heter Vidarebefordra.

;)
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Såna här diskussioner är ju bara hur destruktiva som helst!

De leder inte till något gott, de gör ingen varken nöjd eller glad.
De skapar motsättningar, missnöje, misstänksamheter och ställningskrig.

Släpp diskussionen!
Bara låt den dö av inaktivitet ...


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Precis!
Forumen kommer att fungera alldeles utmärkt båda två - och kommer att komplettera varandra eftersom olika människor trivs på det ena eller det andra, medan många säkert väljer att hänga på båda.
Folk kommer att hänvisa till trådar i det andra forumet, precis som det har hänvisats till andra forum ibland tidigare också (t ex VST-forum och 99musik).
Jag ser absolut inte forumen som några bittra konkurrenter där det förekommer ställningskrig och man försöker stjäla medlemmar från varandra, även om Kontrollrummet förmodligen aldrig hade startats om det inte hade blivit så fel med det nya community-forumet hos Studio. Nu när Studios forum är på väg tillbaka, så ser jag det bara som något positivt att Studio-forumet återuppstår och förbättras utifrån de ursprungliga förutsättningarna (på det sätt som de flesta förmodligen förväntade sig när det snackades om förändringarna) - och att vi i processen har fått ett nytt mysigt forum att hänga på. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


DåligtGehör

  • Gäst
Det är ett barnsligt inlägg av Olsberg. Olsberg vet (om han vill veta) att han likaväl som någon annan är välkommen att vara med och ta del även i detta forum.

Fast jag undrar också hur admins på IDG/Studio kan ha kännedom om vad som stod i ChromaWoods privata mail/pm?
Hur? Tekniskt sett är det hur lätt som helst, sen är det ju en viss moralfråga också.
Snälla :) Var har denna spontana negativa inställning kommit ifrån? Studio håller inte på med övervakning. Det finns något som heter läckor, och en knapp i mailprogram som heter Vidarebefordra.

;)

Ja, jag är negativt inställd till övervakning och tyckte det lät mycket trist att admins på något sätt har fått kännedom om saker som bör vara privata. Tyvärr lever vi väl mer och mer i ett glokalt övervakningssamhälle där små och stora makthavare missbrukar befogenheter eller har fått ok att utöva övervakning. Nu säger du att det inte har skett någon övervakning och då tror jag på det. Dessvärre fick ni då ändå kännedom om sådant ni inte borde ha fått genom "läckor". Detta tycker jag inte bör uppmuntras utan istället stävjas både där, här & everywhere. Ett sätt skulle kunna vara att föra in det i reglerna för ett forum att man inte accepterar "läckor" även om det gagnar en själv. Inte helt lätt förstås men någon "säkerhetspolis" frivillig eller inte bör inte förekomma ens under kristider. Händer det ändå kan man tillrättavisa den som gör det samt allmänt upplysa om att sådant varken tolereras i forumets regler eller dess hederskodex. Undantag givetvis för grov kriminalitet och liknande.

---

Man behöver inte låta saker tystna. Det är inte fel att diskutera saker som har hänt eller händer. Möjligen om man inte har någon som helst vilja att lyssna på varann.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Lås den här tråden, den är negativ för båda forumen.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)
Du är precis lika välkommen som vilken annan användare som helst att delta i detta forumet.
Men inlägg som detta: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1649.msg24043#msg24043 är väl kanske inte det som känns allra roligast att läsa från ditt håll.


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Jajabajja! Nu får vi skärpa till oss! Kontrollrummet blir vad Du gör det till! Personligen tar jag mig rätten att läcka hur mycket jag vill. Det måste vara precis lika ok som att pm:a folk i ett forum om att man har startat upp ett annat, liknande - eller hur?


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jajabajja! Nu får vi skärpa till oss! Kontrollrummet blir vad Du gör det till! Personligen tar jag mig rätten att läcka hur mycket jag vill. Det måste vara precis lika ok som att pm:a folk i ett forum om att man har startat upp ett annat, liknande - eller hur?

Helt rätt. Det var en medveten risk vi tog och det varken förvånar eller förargar mig att ryktet spreds.

Så... nu skärper vi oss och går vidare. Åt det håll man tycker verkar bäst d.v.s. :) (eller varför inte åt flera håll samtidigt, vilket ju är fullt möjligt här ute på webben)


Utloggad Gubben i Kalmar

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Pippin hette Hobbe och kallades Bigles
    • Visa profil
Hej!


Det ryktas att det gamla StudioForumet är på väg tillbaka!

Vänligen
Gubben i Kalmar
Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det ryktas att MM har ett forum.

Och så har jag hört att hästar ryktas oxå. Både fram o tillbaka.


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Det ryktas att MM har ett forum.

Och så har jag hört att hästar ryktas oxå. Både fram o tillbaka.


Hästar ryktas väl inte fram och tillbaka? Medhårs skall det nog vara?!


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det ryktas att MM har ett forum.

Och så har jag hört att hästar ryktas oxå. Både fram o tillbaka.


Hästar ryktas väl inte fram och tillbaka? Medhårs skall det nog vara?!
Om de är svettiga kan det vara bra att rugga upp dem lite.... har jag hört ryktas....


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Det ryktas att MM har ett forum.

Och så har jag hört att hästar ryktas oxå. Både fram o tillbaka.


Hästar ryktas väl inte fram och tillbaka? Medhårs skall det nog vara?!
Om de är svettiga kan det vara bra att rugga upp dem lite.... har jag hört ryktas....

Låter ruggigt! RYCKTE Du till nu, Mr Phil? ;)


Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)
Du är precis lika välkommen som vilken annan användare som helst att delta i detta forumet.
Men inlägg som detta: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1649.msg24043#msg24043 är väl kanske inte det som känns allra roligast att läsa från ditt håll.

Du menar att han hade mage att påpeka att Studios forum är mycket större? :)


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Du är precis lika välkommen som vilken annan användare som helst att delta i detta forumet.
Men inlägg som detta: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1649.msg24043#msg24043 är väl kanske inte det som känns allra roligast att läsa från ditt håll.

Du menar att han hade mage att påpeka att Studios forum är mycket större? :)
Ja menar: "25 minuter efter vi lade upp gallupen så hade vi 76 personer på sajten - nästan dubbelt så många som Kontrollrummet har haft som mest idag."
Med tanke på att stor del av de 76 personer han syftar till förmodligen vid den tidpunkten kikat in via den länk som kom härifrån så kändes just den kommentaren ganska skitnödig. Tidigare var det runt 5-10 pers/dag som rörde sig där sen det stora avhoppet, o än idag ser det ut ungefär så: 29 gäster, 11 medlemmar 2 anonyma.
KR: Användare som varit aktiva idag Totalt: 104
Så vadå mycket större? 9900 icke aktiva reggade medlemmar? Med lite statistik kan man påstå vad fan som helst. Frågan är var, när o hur man väljer att göra det.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det ryktas att MM har ett forum.

Och så har jag hört att hästar ryktas oxå. Både fram o tillbaka.


Hästar ryktas väl inte fram och tillbaka? Medhårs skall det nog vara?!
Om de är svettiga kan det vara bra att rugga upp dem lite.... har jag hört ryktas....

Låter ruggigt! RYCKTE Du till nu, Mr Phil? ;)
Usch, det är ruggigt när det börjar rycka så där av bara rykten...


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Med tanke på att stor del av de 76 personer han syftar till förmodligen vid den tidpunkten kikat in via den länk som kom härifrån så kändes just den kommentaren ganska skitnödig. Tidigare var det runt 5-10 pers/dag som rörde sig där sen det stora avhoppet, o än idag ser det ut ungefär så: 29 gäster, 11 medlemmar 2 anonyma.
KR: Användare som varit aktiva idag Totalt: 104
Så vadå mycket större? 9900 icke aktiva reggade medlemmar? Med lite statistik kan man påstå vad fan som helst. Frågan är var, när o hur man väljer att göra det.

Fast nu gör du ju faktiskt precis samma sak själv!
-Du kan ju inte jämföra hur många som är inne på det ena forumet just nu med hur många som varit inne totalt under hela dagen på det andra. :P

Just nu har KR:
2 gäster, 17 användare (1 dolda)
Och SF:
45 gäster, 16 medlemmar 1 anonyma medlemmar

Rätt så jämnt skägg alltså, om man bortser från att Studio med sin tidning drar till sig en hel del fler nyfikna.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Fast nu gör du ju faktiskt precis samma sak själv!
-Du kan ju inte jämföra hur många som är inne på det ena forumet just nu med hur många som varit inne totalt under hela dagen på det andra.
Precis min poäng!  ^_^
Som jag sa: "Med lite statistik kan man påstå vad fan som helst"
Skillnaden är att jag inte som representant för ett forum trallar över till ett annat o postar det där...



Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil

Så vadå mycket större?

Larva dig inte, det är klart det är större.
På vilket sätt räknar du?

och det är egentligen oviktigt, det är inte det det handlade om, om du läser lite noggrannare ovan.


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Fast nu gör du ju faktiskt precis samma sak själv!
-Du kan ju inte jämföra hur många som är inne på det ena forumet just nu med hur många som varit inne totalt under hela dagen på det andra.
Precis min poäng!  ^_^
Som jag sa: "Med lite statistik kan man påstå vad fan som helst"
Skillnaden är att jag inte som representant för ett forum trallar över till ett annat o postar det där...

Är Du representant för ett forum, Fill?! Vilken är adressen?! Jag vill dit - nuuuuuuuuuu!!!!!!!!!