Kontrollrummet

Gamla studio forum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag tycker inte att en sammanslagning hade varit bra. KR är ju helt oberoende, medan Studio drivs av en tidning. Det är mycket smartare att ha dem separata och kanske samarbeta genom att inte klampa in på varandras områden. Exempelvis så har Studio fortfarande tankar på att tillföra bloggar, medan KR har en Wiki. Två funktioner som kan locka lite olika folk till respektive ställe - och som gör att forumen kompletterar varandra i stället för att konkurrera. Ett länksamarbete kunde däremot vara bra, eftersom forumen ju kan ses lite som "kusiner" eller något. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag tycker inte att en sammanslagning hade varit bra. KR är ju helt oberoende, medan Studio drivs av en tidning. Det är mycket smartare att ha dem separata och kanske samarbeta genom att inte klampa in på varandras områden. Exempelvis så har Studio fortfarande tankar på att tillföra bloggar, medan KR har en Wiki. Två funktioner som kan locka lite olika folk till respektive ställe - och som gör att forumen kompletterar varandra i stället för att konkurrera. Ett länksamarbete kunde däremot vara bra, eftersom forumen ju kan ses lite som "kusiner" eller något. :)
Håller med till 100%.
Dessutom känns KR lite mer vinklat åt mer erfarna, mer professionella användare, medan Studio är mer för nybörjare o hemmapulare.

(Och det jag menat innan är att användarna var inte intressanta nog när användarna fanns på Studioforumet. Inte förrän KR uppstod o de flesta användarna flytt hit så är det intressant med åsikter från oss. Innan hette det bara det nya forumet/communityn är framtiden, ingen tvekan, det gamla forumet är bara öppet en övergångsperiod etc etc.) Här känns det som att användarna alltid är i fokus på ett helt annat sätt.


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Jag tycker det känns både tråkigt och omotiverat med en del av de ganska hätska inlägg som görs här. Jag tror inte att KR hade funnits om inte Studio hade funnits. Jag noterar också att upplägget påminner en hel del om Studios "gamla" om än med vissa modifieringar. Vad menar kritikerna? Skulle Studio vilja bli av med medlemmar? Jag arbetar själv inom skolans värld och har varit med om många förändringar. Jag har sett hur man ofta reagerar negativt på dessa. Jag har också sett hur det så småningom leder till något bra. Det verkar det göra på Studio nu. Jag tycker också att KR verkar vara ett roligt ställe att vara på. Vad är problemet?


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Mina 5 cent.

Användarmässigt: En sådant här forum behöver många användare. Det är klart att det blir en kärna med aktiva medlemmar som håller sig kvar länge, men även dagsländorna är viktiga! Jag tycker det är skittråkigt att det är samma folk som demopostar hela tiden, likaså att det är samma personer som kommenterar dom. För egen del hänger det ihop lite, tycker det är roligast att kommentera nykomlingar eftersom det är då man ger som mest till postaren, plus att man får lyssna på något helt nytt. Just nu är det mest ryggdunkning och klubben för inbördes beundran här.

Gränssnitt: KR är snyggare än studioforum, helt klart. Men är det lika överskådligt? Jag tycker inte att det är det. Tycker heller inte om de skarpa kontrasterna som blir mellan svart och vitt på en dataskärm. Den blågrådassiga färgen på studioforumet är något som jag kan sitta med hur länge som helst, även om jag inte tycker det är speciellt snyggt. Här blir jag snabbt trött i ögonen.

Målgrupp?: Det dyker upp lite åsikter om att KR's målgrupp är mer professionella användare, att nivån ska ligga högre här. Tycker det verkar helknasigt, är det ens någon av moderatorerna som är professionella producenter/studiotekniker/musiker? Tror att denna föreställning hänger ihop med första punkten, nybörjarna hittar inte hit. Gör de det, vågar de inte skriva.


Så... jag kommer nog hänga mest på den blå, även om forumintresset rent allmänt har svalnat ganska rejält. Känns lite som att KR blev en livbåt som vi passagerare kunde sätta oss i när vi trodde fartyget skulle gå under, men nu när stormen lagt sig, båten fortfarande flyter och hålen verkar bli lagade, kan man ju lika gärna börja ro tillbaks.
blargh


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Just nu är det mest ryggdunkning och klubben för inbördes beundran här.

Så sant som de va sagt.
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


DåligtGehör

  • Gäst
Mina 5 cent.

Användarmässigt: En sådant här forum behöver många användare. Det är klart att det blir en kärna med aktiva medlemmar som håller sig kvar länge, men även dagsländorna är viktiga! Jag tycker det är skittråkigt att det är samma folk som demopostar hela tiden, likaså att det är samma personer som kommenterar dom. För egen del hänger det ihop lite, tycker det är roligast att kommentera nykomlingar eftersom det är då man ger som mest till postaren, plus att man får lyssna på något helt nytt. Just nu är det mest ryggdunkning och klubben för inbördes beundran här.

Gränssnitt: KR är snyggare än studioforum, helt klart. Men är det lika överskådligt? Jag tycker inte att det är det. Tycker heller inte om de skarpa kontrasterna som blir mellan svart och vitt på en dataskärm. Den blågrådassiga färgen på studioforumet är något som jag kan sitta med hur länge som helst, även om jag inte tycker det är speciellt snyggt. Här blir jag snabbt trött i ögonen.

Målgrupp?: Det dyker upp lite åsikter om att KR's målgrupp är mer professionella användare, att nivån ska ligga högre här. Tycker det verkar helknasigt, är det ens någon av moderatorerna som är professionella producenter/studiotekniker/musiker? Tror att denna föreställning hänger ihop med första punkten, nybörjarna hittar inte hit. Gör de det, vågar de inte skriva.


Så... jag kommer nog hänga mest på den blå, även om forumintresset rent allmänt har svalnat ganska rejält. Känns lite som att KR blev en livbåt som vi passagerare kunde sätta oss i när vi trodde fartyget skulle gå under, men nu när stormen lagt sig, båten fortfarande flyter och hålen verkar bli lagade, kan man ju lika gärna börja ro tillbaks.


Användarmässigt: Det har inte funnits så länge ännu. Tar nog trots allt tid att bygga upp ett forum? Ryggdunkningar bör det inte vara då det snart blir urvattnat och betydelselöst även om uppmuntran är bra. Men så länge endast ett mindre antal kommentarar låtar är det väl väldigt lätt att kalla det för "inbördes beundran". Kommentara och engegara sig lite mer och det blir fler!?

Gränssnitt: Håller med om att man kunde tona ner kontrasterna en del!

Målgrupp?: Varför skulle inte nybörjare våga skriva? Tråkig attityd? ??? Inte demoposta pga av: För hård kritik? För mesig kritik? De vana medlemmarna endast entresserade av sina "gamla vänner"?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mina 50 cent då.

Jag blir en dubbel körare,det kommer att funka bra för mig.med fördel KR då jag har trivts alldeles utmärkt sedan start.Även om det var lite stridigt kring karma frågan..Samtidigt så tänker jag lite i samma banor som fidden.Det gäller ju att "ta hand om" nykomlingarna så att dom också känner gemenskapen och törs posta inlägg/alster.Detta forum är ju inte på något sätt elitiserat.Åtminstone upplever jag inte det så.Det vore ju förskräckligt om nån känner det.

Jag ser det som att jag får ett forum till å kolla in. Kan nog hålla med Burnin´sven lite också.Gemensamt utbytande av länkar på respektive sida vore inte så dumt.Vi får se hur mycket prestige som kan ligga i den frågan.Om forumen är till för medlemmarna så bör det funka kanon,finns det däremot bitterhet med i bilden så havererar det nog och det vore ju synd.

Mvh
Micael


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag håller inte med Fidden. KR startades för att tillgodose önskemål som StudioForumet inte VILLE tillgodose. Att nu plötsligt överge KR därför att Olsberg kommer krypande tycker jag är märkligt. KR snubbarna fixade till detta snabbt som fasiken och har sen servat användarna oklanderligt imo.

Jag kollar alltid runt i musikaffärer när jag ska köpa nåt MEN själva affären gör jag där jag får bästa servicen. / Mikke


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Att det blev fel när Studio ville göra en förbättring, behöver man kanske inte titta så mycket på nu. Nu tas det ju nya tag och man utgår från forumet som alla gillade från början - och man erkänner också att det blev väldigt fel med community-köret och att man nu tar tag i de önskemål som medlemmarna har i stället för att införa något som väldigt få var positiva till.
Varför måste det bli någon sorts konflikt mellan Studio och KR ? Det är väl bara bra att det finns ett till vettigt forum att umgås på och som olika människor trivs olika bra på. Ett enda forum kan ju knappast tillgodose allas önskemål och krav...?

För min del så ser jag fortfarande VST-forum (med sina ca 1000 medlemmar - och sin historia som det äldsta seriösa svenska musikerforumet) som mitt "hemma-forum" - även om jag har kommit med många fler inlägg på Studio-forumet - men jag trivs ju bra här på KR också - och det innebär helt enkelt att jag kommer att hänga på alla tre forumen.
När nu Studio tar sitt förnuft till fånga och återgår till ett forum med bra funktionalitet, så blir det plötsligt mycket mer intressant än vad community-forumet någonsin var.

Själv var jag frustrerad över de stora försämringarna på 99musik-forumet - och så kom Studios omläggning ganska kort efter och blev liksom alldeles för mycket negativt i snabb följd. När nu Studio går tillbaks till sitt ursprungliga upplägg, så blir det bara 99musik som har förlorat en medlem i mig (nåja - jag tittar in där också sporadiskt, men det är inte alls samma sak där som det var tidigare, så jag blir mest irriterad på det...) - och jag ser inte Studio vs KR som någon sorts konflikt, utan kommer att hänga på båda ställena under överskådlig tid. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Det där med gränsnittet, skulle det inte gå på något sätt att installera nån funktion som gör att man kan välja färger? Det sku vara riktigt nice!


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag håller inte med Fidden. KR startades för att tillgodose önskemål som StudioForumet inte VILLE tillgodose. Att nu plötsligt överge KR därför att Olsberg kommer krypande tycker jag är märkligt. KR snubbarna fixade till detta snabbt som fasiken och har sen servat användarna oklanderligt imo.

Jag kollar alltid runt i musikaffärer när jag ska köpa nåt MEN själva affären gör jag där jag får bästa servicen. / Mikke
Jamen huvet på spiken!  B)

Fidden: det är inget som hindrar dig att vara där du vill oavsett vad andra tycker.
Ang målgrupp o inriktningen på de båda forumen, så titta i tråden 'Kontrollrummets scope' - jämför det med tidningen Studios primära målgrupp o antalet trådar på Studio som handlade om hur man skulle låta som Basshunter i FL Studio. Är det fler såna användare du söker? har inte sett några som helst hinder för nybörjare heller, sett flera som kommit in o tagits hand om väl här.
De primära medlemmarna som skrev mycket på gamla Studio-forum var en liten klick - i stort samma klick som är här nu. 9900 passiva medlemmar gör inget forum.
Skillnaden är inte milsvid mellan forumens målgrupper, men vinkeln känns lite annorlunda.
För att inte tala om fördelen av oberoende här.

Om det gör ont i ögonen kanske du ska dra ner kontrasten lite. ;)
När du gjort det så finns inga som helst hinder för att du finns här, där o lite överallt!  :P
Citera
Känns lite som att KR blev en livbåt som vi passagerare kunde sätta oss i när vi trodde fartyget skulle gå under, men nu när stormen lagt sig, båten fortfarande flyter och hålen verkar bli lagade, kan man ju lika gärna börja ro tillbaks.
Tycker snarare, om vi ska hålla oss vid liknelsen, att KR byggdes för att besättningen på Studio inte brydde sig när passagerarna skrek "ISBERG! ISBERG!" utan körde full fart framåt.
Vill du resa igen med den besättningen så varsågod! Inte jag! ;)

Wonderboy:
Citera
Vad menar kritikerna? Skulle Studio vilja bli av med medlemmar?
Känslan är snarare att Studio tittade på sina 10 000 medlemmar o drog slutsatsen att om 100 st försvinner som ändå bara gnäller på den nya communityn, så gör det inget. Det finns ju 9900 kvar...

Var o en har givetvis sin fulla rättighet att vara var man vill, o gärna överallt samtidigt. Man behöver inte välja, o ingen av oss som varit lite syrliga i denna tråden är officiella talesmän för KR. Vi bara säger vad VI tycker om att NU vilja höra våra åsikter. Studios forum får existera hur mycket som helst o utvecklas som det vill.
O välkommen in hit! Blir denna din första tråd din enda här? Hoppas inte det!  :)
« Senast ändrad: 20.04.2007, 16:48:32 by MrPhil »


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Citera
Känns lite som att KR blev en livbåt som vi passagerare kunde sätta oss i när vi trodde fartyget skulle gå under, men nu när stormen lagt sig, båten fortfarande flyter och hålen verkar bli lagade, kan man ju lika gärna börja ro tillbaks.
Tycker snarare, om vi ska hålla oss vid liknelsen, att KR byggdes för att besättningen på Studio inte brydde sig när passagerarna skrek "ISBERG! ISBERG!" utan körde full fart framåt.

Länge sen jag hörde nån liknelse som stämmer så bra.

Edit: fel
« Senast ändrad: 21.04.2007, 00:01:46 by Bassebas »


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Aah, lite primadonneaktigt beteende förekommer väl i denna tråd, eller hur? Det känns som om vi tar oss på lite för stort allvar ibland, tycker jag.

Ok, vad händer nu? Om jag har en fråga - bör jag posta den i bägge forumen? Eller ett påstående? En demo? Finns inte risken att någon blir arg då? Jag vill ju gärna att min tråd syns så bra som möjligt, att så många som möjligt får chansen att besvara/ tycka/ bedöma? Kommer det att krävas av oss att vi formulerar om oss eller kan vi kopiera våra inlägg rakt av?

Jag skall definitivt kolla runt här mer. Jag tycker det verkar kul här men inga brudar här heller? Nåja, 3Maxxx är ju här... ;)


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Ang vårt målgrupp: Alla är välkomna! En bred variation av medlemmar är både önskvärt och nyttigt. Jag är ju själv hemmapulare. Att sammansättningen av medlemmar ser ut som den gör idag beror ju på att de flesta har migrerat från Studio. Word of mouth. Om man kastar ett öga i medlemsregistret så ser man att de som reggar sig nu för tiden till stor del är icke-studio-användare, som iaf inte jag känner igen namnen på. I början var det bara "kända" namn. Det indikerar ju att ryktet har spridit sig till andra delar av det stora vida Nätet. Bredden i medlemsbasen kommer att komma allteftersom vi växer. Tror inte det finns anledning till oro på den fronten. Lite hårdare promotion så tror jag att vi snart kommer att se en ny spännande flora av användare här. Det är vad jag tror.

Ang designen: Designen kommer att förändras. Vi utlyste en designtävling som tyvärr inte genererade många bidrag, men hursomhelst: designen kommer att ändras. Nuvarande design bygger ju på en forum-mall.

Så sammanfattningsvis kan man säga att KR kommer att mogna med tiden, som med allt annat här i världen (förutom vissa typer av stäppråttor, de är hyfsat fördigutvecklade när de föds och kan springa mycket fort). Återigen: Vi bygger KR tillsammans och hittils tycker jag att det har funkat riktigt bra. Vi får mycket fin och kontruktiv från er användare och det ska ni ha stort tack för! :)

Nu måste jag hem.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Stäppråttor, va? Ja, jäklar, va... höhöhö. Klicke-ti-klacke-ti-tjipp-o-klick-klick o en liten vit käpp. Ja. 'arrregud, serru vad di kan idag.

 B)


Utloggad BozoB

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Eftersom jag alltid sett KR som en nödlösning i väntan på att Studio skulle få igång sin verksamhet ordentligt kommer jag hoppas att KR läggs ner så fort det visar sig att Studio visar allvar med det de säger nu.
Alltså:
Det blir mkt trevligare om alla är under samma tak. Dvs Studio Forum som har en naturlig återväxt iom tidningen.
« Senast ändrad: 20.04.2007, 22:38:33 by BozoB »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
No fricking way!!
Jag ser verkligen INTE KR som ngn slags mellanlandning.. ja tycker studio har gjort bort sig som fan..!! hänger där ibland, men där är det endast samma trådar, och liknande som dyker upp: vad ska jag ha för min studio? hur får jag det att låta som bajshunter!? etcetcetc...!!
tycker att detta forum är killer.. mkt skönare häng här och inte samma uppsluppning av dryga jäklar som undrar vilket ljudkort som är billigast!!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag tycker personligen inte att KR känns som en nödlösning utan snarare som en förbättring av SF. Ser det inte som att jag "bara skall surfa in på KR" men jag gillar KR o det är no.1 för mig.


Utloggad Soundborn

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
No fricking way!!
Jag ser verkligen INTE KR som ngn slags mellanlandning.. ja tycker studio har gjort bort sig som fan..!! hänger där ibland, men där är det endast samma trådar, och liknande som dyker upp: vad ska jag ha för min studio? hur får jag det att låta som bajshunter!? etcetcetc...!!
tycker att detta forum är killer.. mkt skönare häng här och inte samma uppsluppning av dryga jäklar som undrar vilket ljudkort som är billigast!!!

Heh, lite roligt..
För ett litet tag sen sa du precis samma sak om studio forumet - att det ägde.
Men det är klart - Det går alltid att vända kappan efter vinden när vinden blåser i rätt riktning.
Säg att det nu skulle vara så att alla går tillbaka till studio forumet - Då kommer du säkert efter ett tag säga att det äger också.

www.soundborn.com


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
No fricking way!!
Jag ser verkligen INTE KR som ngn slags mellanlandning.. ja tycker studio har gjort bort sig som fan..!! hänger där ibland, men där är det endast samma trådar, och liknande som dyker upp: vad ska jag ha för min studio? hur får jag det att låta som bajshunter!? etcetcetc...!!
tycker att detta forum är killer.. mkt skönare häng här och inte samma uppsluppning av dryga jäklar som undrar vilket ljudkort som är billigast!!!
:lol: Ja, djävlar... De där ja... Kan bara hålla med, känns inte fullt så plottrigt här... Men hur FÅR man samma ljud som...  :lol:

Jag tycker personligen inte att KR känns som en nödlösning utan snarare som en förbättring av SF. Ser det inte som att jag "bara skall surfa in på KR" men jag gillar KR o det är no.1 för mig.


Känner likadant. Detta är ingen mellanlandning för mig heller. Åtminstånde som det känns nu  :rolleyes: Allt är bara så bra i layout, funktioner samt folk och faen ta den som föreslår några "community tankar" här. :lol:
Diskuterade följande med en här i från forumet nyss... Vad händer när... "det andra stället" får någon form av luft under vingarna. Blir det då två skittråkiga forum utan styrfart eller en som "vinner"..?
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Detta forum behöver fler småbarnsföräldrar. Här är ju stendött på helgerna  :(


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Jag är hemma på helgerna och jag har inga småbarn(inte va jag vet iaf... :ph34r:)

Nä, men det är tråkigt att det blir så dött på helgerna.
Men , vi skulle kanske promota oss  i UR:s "Om barn" och Vi Föräldrar ? ;)

"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Absolut ingen mellanlandning här heller. Jag trivs som fisken i sjön!
Btw det där med 10000 tusen på studio, det är ju bra att ca 1.2% har svarat på gallupen   :ph34r:


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/


Ang designen: Designen kommer att förändras. Vi utlyste en designtävling som tyvärr inte genererade många bidrag, men hursomhelst: designen kommer att ändras. Nuvarande design bygger ju på en forum-mall.
På tal om den hur går det med tävlingen? Vad händer med de bidrag som kom in?


Burnin Sven

  • Gäst
Jaha så det bits i benet och ska konkureras och sånt jaja lycka till båda parter det där har aldrig funkat i ett längre perspektiv. Samarbete och in med fler småbarnsföräldrar så in i verkstan nu så ni får tillfälle att vila levern på helgerna i framtiden.
Göran


DåligtGehör

  • Gäst
Allt är inte bättre på KR. Allt var inte bättre på gamla SF. Mycket är väl samma. En del olika.

För mig var det väl helt enkelt avgörande att jag kände besvikelse över utvecklingen samt tröghet och långt till maktens korridorer i IDG-svängen. Sen har jag inget särskilt kärleksförhållande till tidningen studio eller dess crew. Tidningen kände jag gav mig inte så mycket efter att ha läst ett par nummer. Jag hade mer lust på forumet och en slags utveckling av nätets möjlighter. Det finns en grym potential (tror jag) i en interaktiv nättidning/forum. Artiklar i tidningar - mellan alla korta notiser om ny mjukvara som kommer - är ofta så korta och ger mer frågor än svar. Det behövs något annat. Sen vevas de ofta runt samma saker cykel efter cykel.

Hade vissa tankar/önskingar som jag var på väg att delge men kände mest att det var lång väg till makten och väldigt lite tid och lust att föra ett pågående samtal från Olsberg och Co. (Lägg till min egen slöhet naturligtvis). Nåväl Olsberg & Co har på intet sätt lyckats förmedla en närvaro och deltagande där man finner vägar att nå fram under den tid jag var aktiv och började fundera kring forumet. Sen om de tycker att de suger upp allt må vara deras syn. Den nådde aldrig mig. Mer lät det som ett företag som lovar nu tusan skall det bli fräsigt och man var en vanlig konsument. Det kanske man var hela tiden!? Ja ja.

Jag föredrar -  om jag får välja -  ett mer medlemsstyrt koncept vilket jag känner här på KR. Inte att alla önskningar blir omedelbara men en långt mycket närmre kanal till administrationen. Personligen känner jag en större lust till engegemang och "trohet" mot KR än IDG:s ambitioner. Jag känner inte att det bränner under fötterna utan hoppas och tror på en långsiktig utveckling och ett bra engegemang från många medlemmar. Med tiden planerar jag att själv bidra till Wikin - vilket jag tycker är ett strålande och viktigt initiativ  - men känner att jag behöver lite tid att tänka först.

Hmm.. jag kom på en snubbe jag skall informera om KR. Det rör sig  :)


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Om jag har en fråga - bör jag posta den i bägge forumen?
Du gör som du vill helt enkelt! :D
Vill du ha svar här postar du här, o vill du posta samma fråga på 511 andra ställen tror jag inte det finns en enda här som har synpunkter på det. :)


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Om jag har en fråga - bör jag posta den i bägge forumen?
Du gör som du vill helt enkelt! :D
Vill du ha svar här postar du här, o vill du posta samma fråga på 511 andra ställen tror jag inte det finns en enda här som har synpunkter på det. :)

haha  :lol:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Hej igen!

Jag citerar mig själv. Även Du som inte håller med mig ang första stycket i citatet får gärna svara på hur Du känner inför frågorna i andra stycket. Jag tror de blir viktiga inför fortsättningen. Skulle vara kul att se hur moderatorer på de bägge forumen resonerar i dessa frågor.

Aah, lite primadonneaktigt beteende förekommer väl i denna tråd, eller hur? Det känns som om vi tar oss på lite för stort allvar ibland, tycker jag.

Ok, vad händer nu? Om jag har en fråga - bör jag posta den i bägge forumen? Eller ett påstående? En demo? Finns inte risken att någon blir arg då? Jag vill ju gärna att min tråd syns så bra som möjligt, att så många som möjligt får chansen att besvara/ tycka/ bedöma? Kommer det att krävas av oss att vi formulerar om oss eller kan vi kopiera våra inlägg rakt av?

Jag skall definitivt kolla runt här mer. Jag tycker det verkar kul här men inga brudar här heller? Nåja, 3Maxxx är ju här... ;)


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com


Ang designen: Designen kommer att förändras. Vi utlyste en designtävling som tyvärr inte genererade många bidrag, men hursomhelst: designen kommer att ändras. Nuvarande design bygger ju på en forum-mall.
På tal om den hur går det med tävlingen? Vad händer med de bidrag som kom in?

De och andra upplägg diskuteras vilt. Det kommer. :)


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Ok, vad händer nu? Om jag har en fråga - bör jag posta den i bägge forumen? Eller ett påstående? En demo? Finns inte risken att någon blir arg då? Jag vill ju gärna att min tråd syns så bra som möjligt, att så många som möjligt får chansen att besvara/ tycka/ bedöma? Kommer det att krävas av oss att vi formulerar om oss eller kan vi kopiera våra inlägg rakt av?

Instämmer i stort med MrPhil.
Det fanns redan innan KR ett flertal olika musikerforum i Sverige... Det var inget som hindrade att man var reggad och ställde sina frågor på alla dessa forum samtidigt, så varför skulle det göra det nu bara för att ett till poppat upp?

Och hur skulle det helt plötsligt kunna ställas krav på forumunika inlägg, det är ju inga vetenskapliga rapporter det handlar om, väl? :)


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Så bittra en del låter  B) . Jag tycker att man ska uppmuntra Olsberg & Co att försöka göra nåt bra. Jag tänker inte lämna KR för det. KR-staff gör ett JÄVLIGT BRA JOBB. Det är bara vi "användare" som tjänar på "konkurensen". / Mikke

Håller med!

Ursäkta min naiva fråga, men hur tjänar vi användare på konkurrensen mellan två icke-vinstdrivande forum?
http://mera.hacke.nu


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Så bittra en del låter  B) . Jag tycker att man ska uppmuntra Olsberg & Co att försöka göra nåt bra. Jag tänker inte lämna KR för det. KR-staff gör ett JÄVLIGT BRA JOBB. Det är bara vi "användare" som tjänar på "konkurensen". / Mikke

Håller med!

Ursäkta min naiva fråga, men hur tjänar vi användare på konkurrensen mellan två icke-vinstdrivande forum?


Ursäkta igen. Jag är dum. Utan KR hade Studios forum såklart BLIVIT så mycket mer vinstdrivande under IDGs kontroll med överflöd av annonsbanners o skit. Coolt när idéella alternativ/initiativ kan skaka om inriktningen på kommersiella dito. Ungefär som OpenSource skakat om Micrsoft.

:)

Men nu när David fått Goliat att förstå - vad vinner användaren på två forum med samma syfte?

(edit: och då menar jag inte att ifrågasätta KRs existens - utan jag är mest nyfiken)
« Senast ändrad: 05.05.2007, 05:20:32 by hackeman »
http://mera.hacke.nu


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
För min del så rör jag mej i båda forumerna men mest här, har hållt till på 99musik innan! Men har hoppat av därifrån, för att det var mest synthmusik där även om jag håller på med det så saknade mer musikstilar annan typ av musik som här och studio så nu har en annan hittat sitt place här. :D Kanske också poängtera ni är mer tuffare här i bedömningar av den musik
som lägges ut, det gillar jag även om ni är lite för snälla ibland med. :lol: ;)



Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Och: varför komma hit så mycket o prata om att man nu äntligen ska förbättra?
Eller skulle motsvarande raggningskampanj mottas med öppna armar om KR gick in på Studios forum?

Det är väl bara att admins här går in på studio och gör lite "smygreklam" nästa gång de gör nån liten förändring i forumet, så får vi se vad de säger... :)
Eh, var det inte så Kontrollrummet startade? Croma gjorde ganska ordentlig rekrytering via e-post genom Studio Forum och där finns ett flertal inlägg med länkar hit och inte ett enda är borttaget.

Det är verkligen inte menat som smygreklam, av inlägg på de tre sajter som nu finns så har flera uttryckt undran över vad som händer.

Men jag ska hålla mig härifrån, jag är nog inte så välkommen här av flera inläggs ton att döma :)
Medgrundare av musikersajten Studio