Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG/HARMONICA MIKE - Do you know me part 2
mahan:
Great tune !! :)
Gillar bluesdiskusionen intrumenten emellan. Rytmavdelningens sound en aning för "skitiga", Guitarrerna passligt bluesiga o lössläppta. Och jaaa, munspelet , 1 klassigt som vanligt. :) Sången härlig, som vanligt, men kanske lite hård (volym). Varför spara stämmorna till slutet, dra in dom tidigare. :)
Men vid femte lyssningen, koncentrerad på mixen, märker jag det som kanske gör helheten lite oskarp, och det är användningen av verben, eller såattsäga verbarna (plural form). För många olika typs och längders verbar i användning gör att olika intrument spelar i olika rum ;)
Småpetigt eller va... :P
Väldigt clubbig o god feeling! :)
h. Johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 11.04.2007, 19:31:51 ---Great tune !! :)
Gillar bluesdiskusionen intrumenten emellan. Rytmavdelningens sound en aning för "skitiga", Guitarrerna passligt bluesiga o lössläppta. Och jaaa, munspelet , 1 klassigt som vanligt. :) Sången härlig, som vanligt, men kanske lite hård (volym). Varför spara stämmorna till slutet, dra in dom tidigare. :)
Men vid femte lyssningen, koncentrerad på mixen, märker jag det som kanske gör helheten lite oskarp, och det är användningen av verben, eller såattsäga verbarna (plural form). För många olika typs och längders verbar i användning gör att olika intrument spelar i olika rum ;)
Småpetigt eller va... :P
Väldigt clubbig o god feeling! :)
h. Johan
--- Slut citat ---
Johan.
Nu först hör jag också att sången ligger lite för hög,ska fixas.Reverben - ska se över de också.
Tack för feedback.
Mvh
Micael
dede:
Egentligen hur bra som helst. Ändå är det något som stör mig. Kanske blev det så i mastringen att trummorna låter som målskotti TV-pucken? Harmonierar inte alls med resten. Låter som att lyssna på något vackert och så står där en fåne vid en spelmaskin och matar enkronor för att låta "pow" och köra sitt eget res. Bort med jävla kantslag.
Få in harmonin med trummorna så är du hemma med halmen.
Harmonica mike:
--- Citat från: dede skrivet 12.04.2007, 02:40:28 ---Egentligen hur bra som helst. Ändå är det något som stör mig. Kanske blev det så i mastringen att trummorna låter som målskotti TV-pucken? Harmonierar inte alls med resten. Låter som att lyssna på något vackert och så står där en fåne vid en spelmaskin och matar enkronor för att låta "pow" och köra sitt eget res.
Få in harmonin med trummorna så är du hemma med halmen.
--- Slut citat ---
Tjena dede.
Vi har kört Groove agent på denna.Vad är det i soundet som inte funkar? Är det reverbet på virveln?
GA:s virvel är ju lite tunn..Det kan ju vara det..I övrigt så tycker jag att soundet och liret är bra..
Utveckla gärna dina tankar så jag får nåt att ta på - så får vi se vad jag kan göra..Nu såg jag det du skrev om mastringen,ja det kan ju vara där ..hör du dist?
Mvh
Micael
dede:
Nä, inte dist. Tycker att det låter för skarpt helt enkelt (därav TV-puckenreferensen) Harmonierar inte med resten. Prova att ta bort och tänk vad där ska vara istället!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida