Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG/HARMONICA MIKE - Do you know me part 2
Harmonica mike:
--- Citat från: valdez skrivet 13.04.2007, 20:58:09 ---Ja va tusan säger man!..
Jag tycker det låter kanongött..bra jobbat!
--- Slut citat ---
Härligt valdez..Där satt den! :D
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.04.2007, 05:05:43 ---Fan vad gitarren sitter bra! Bra mix av en gnutta punkinfluerad jazz och blues. :D
Wernborg is tha man!
--- Slut citat ---
Hehe, tack för fin kommentar. Verkar va lite oenighet i lägret angående gitarrens sound. Försökte få till ett lite skitigt/taggigt spel a la Steve Cropper / Booker T and the MGs. Tycker jag fick till det, men passar det, tja ?? Ja, jag tycker det.
Tack alla ni andra för alla fina kommentarer. Det är ju Mike som mixar så "my job is done here". :P
tsmalmbe:
Jag tycker mixen ligger lite väl mycket i ena kanalen. Jag faller till vänster med huvudet. Den där mottaktsvispeln är lite väl aktiv alltid ibland. Vissa delar av mixen är mono-aktiga, t.ex sången. Mixen fungerar alltså annars, men inte "på bredden". Placeringen av instrument, etc är inte riktigt 100%.
Blueskungarna har gjort ett bra jobb allt som allt.
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 17.04.2007, 13:41:04 ---Jag tycker mixen ligger lite väl mycket i ena kanalen. Jag faller till vänster med huvudet. Den där mottaktsvispeln är lite väl aktiv alltid ibland. Vissa delar av mixen är mono-aktiga, t.ex sången. Mixen fungerar alltså annars, men inte "på bredden". Placeringen av instrument, etc är inte riktigt 100%.
Blueskungarna har gjort ett bra jobb allt som allt.
--- Slut citat ---
Thanx Tsm.
Jag ska se över mixen en gång till,och anamma dina förslag.Mycket riktigt så är det inte pannat så hårt.Det mesta ligger i mitten.Ska dra isär det lite å fixa till monot på sången.Frekvens krock/nivå mässigt så verkar det ju funka.Var nog mest orolig för det när jag mixade.Då tar vi finslipet!
Steffo å jag bugar för omdömet Blues kungarna,fast Steffo är nog mera av en Jazz man.. But with a great feeling for The Blues..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida