Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG/HARMONICA MIKE - Do you know me part 2

<< < (5/6) > >>

91:an:
Svänger väldigt bra, hela instrumenteringen toppklass! Dock tycker jag sången håller sig i ett lugnare och avslappnat läge än gitarrer som håller ett rivigare tonläge. Kanske distad gitarr och sångens lugn drar åt olika håll? Kanske ta bort dist på gitarr eller ett kliv uppåt i tonläge (i riktning mot James Brown? :D) möjligen. Hur som helst kanonbra låt och läckert lirat!

Harmonica mike:

--- Citat från: 91:an skrivet 12.04.2007, 08:44:26 ---Svänger väldigt bra, hela instrumenteringen toppklass! Dock tycker jag sången håller sig i ett lugnare och avslappnat läge än gitarrer som håller ett rivigare tonläge. Kanske distad gitarr och sångens lugn drar åt olika håll? Kanske ta bort dist på gitarr eller ett kliv uppåt i tonläge (i riktning mot James Brown? :D) möjligen. Hur som helst kanonbra låt och läckert lirat!

--- Slut citat ---

Gracias numero 91.
Wernborg har gjort ett snyggt och bluesigt arr på denna.Han använde min sång å munspelet,resten är arr ala´Steffo..Min version är betydligt snällare.Det är nog det som gör sången lite tam.Några toner uppåt hade jag nog fixat.Det ligger lite i det.En oktavhöjning däremot tror jag inte jag klarar...Men jag kan ju testa.

Mvh
Micael

perrra:
hoho.. detta va ju så jävla skööönt ;D :D

Hur fan kan man göra sån här musik egentligen.. För mig skulle det va omöjligt.. stor eloge till dig =)   Det lär va sjukt svårt heh.

bra jobbat!

/Perrra

Harmonica mike:

--- Citat från: perrra skrivet 12.04.2007, 22:06:07 ---hoho.. detta va ju så jävla skööönt ;D :D

Hur fan kan man göra sån här musik egentligen.. För mig skulle det va omöjligt.. stor eloge till dig =)   Det lär va sjukt svårt heh.

bra jobbat!

/Perrra

--- Slut citat ---

Hej Perra.
Ja jag vet inte,det är inte jag som har lirat förutom munspel å sång då.. :P
För mig är det också omöjligt att lira på detta viset - men inte för wernborg.Så det är han som ska ha 99% credits för liret.

Tack för feedback.

Mvh
Micael

valdez:
Ja va tusan säger man!..
Jag tycker det låter kanongött..bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion