Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG/HARMONICA MIKE - Do you know me part 2

(1/6) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Do you know me
Artist:Harmonica mike/Wernborg
Genre:Blues
Kompositör:Wernborg/Hm
Producent:Wernborg/Hm
Inspelnings år:Mars 2007
Format:mp:3

Hej.
Jag gav Wernborg fria händer på denna,och här är resultatet.Jag har bara bidragit med sång å munspel.Mixen var i stort sett färdig när den anlände Norrland.Lite små justeringar har jag dock gjort.Då Steffos lir är utmärkt så får ni skälla på mig om mixen låter illa.
Som vanligt så blir vi glada om vi får lite feedback på rubbet.

Det tog lite tid för mig att få i ordning detta,men vissa saker råder man inte över..data strul å annat tjafs.

Mvh
Mike/Steffo

Toby:
Fin sång med skön närhet. Tycker däremot att gitarren spelar en annan låt. Jag får det inte att stämma med resten av låten och då helst det första gitarrsolot. Tycker att det spretar lite för mycket med orgeln tycker att den kunde ligga lite lugnare eller kanske är det så att den trängs för mycket med sologitarren om uppmärksamheten.
Munspelet ligger fint och, tycker jag, fångat stämningen i låten. Kören sitter fint och slutet gillar jag verkligen. Coolt!
Men gitarren hade jag gjort om.
Mvh
Toby

Harmonica mike:
Thanx T.
Det kan ju gå att panorera/eq:a ut guran mot orgeln,om det är frekvensmässig störning..Är det däremot lir krock då får vi väl kapa/strukturera upp nån av delarna..vi får se vad som sägs.Jag har inte reflekterat på det,suttit med mixen några timmar i kväll  - så man är ju lite trött i huvudet.
Tack för övrigt omdöme också - det värmde här uppe där vintern fortfarande har sitt grepp..

Mvh
Micael

Emulator:
gott gung.

Jag har inget problem med giterrena här, tycker de sitter bra. vackert wernborgskt hantverk.

bra bas :rolleyes: (internt)

1:10 är sången RIKTIGT bra mike, skitskönt....och munspelet sedan, mumma.

tycker denna låt funkar så bra. Körerna är snyggt utplacerade i stereobilden också.

Snyggt hantverkt detta. Gillar mer tungblues från er snäppet mer, men denna är också riktigt bra.

Keyllen:
djäkla skön låt, ska in i min mp3 när jag snart ska skaffa en. (Dottern har snott alla hittills)
Keyllen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion