Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG/HARMONICA MIKE - Do you know me part 2

<< < (3/6) > >>

manne_vxu:
Grymt riv i låten, lite som en busig mix eller nåt. Sånt gillar jag. Det enda jag tänker på är att sången är lite "swengelsk", kanske t.o.m ska testa på svenska?

Harmonica mike:

--- Citat från: stajo skrivet 10.04.2007, 18:43:22 ---så varmt så skönt !

rent utsagt kanon :)

--- Slut citat ---

Tack Stajo.
Ser ut som om vi är hemma med mixen å liret..så.. då är det bara att njuta av ett färdigt verk.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: manne_vxu skrivet 10.04.2007, 19:14:03 ---Grymt riv i låten, lite som en busig mix eller nåt. Sånt gillar jag. Det enda jag tänker på är att sången är lite "swengelsk", kanske t.o.m ska testa på svenska?

--- Slut citat ---

Tack Manne vxu.
Svengelska..Ja jag är ju svensk så det blir väl nån glidning i uttalet.Du är inte den förste som föreslår att jag sjunger på svenska i stället.Har några alster på vårt modersmål,så vad det lider kommer det upp nån låt ala´swedish..

Mvh
Micael

manne_vxu:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2007, 09:37:39 ---
--- Citat från: manne_vxu skrivet 10.04.2007, 19:14:03 ---Grymt riv i låten, lite som en busig mix eller nåt. Sånt gillar jag. Det enda jag tänker på är att sången är lite "swengelsk", kanske t.o.m ska testa på svenska?

--- Slut citat ---

Tack Manne vxu.
Svengelska..Ja jag är ju svensk så det blir väl nån glidning i uttalet.Du är inte den förste som föreslår att jag sjunger på svenska i stället.Har några alster på vårt modersmål,så vad det lider kommer det upp nån låt ala´swedish..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Egentligen så spelar det kanske inte så stor roll, du förmedlar känslan hur bra som helst trots att man hör vart du kommer ifrån:). Det handlar väl kanske mer om att man är så van vid att höra blues med en rivig amerikans dialekt. Keep going säger jag helt sonika!

MrPhil:

--- Citat från: Toby skrivet 10.04.2007, 00:41:15 ---Fin sång med skön närhet. Tycker däremot att gitarren spelar en annan låt. Jag får det inte att stämma med resten av låten och då helst det första gitarrsolot. Tycker att det spretar lite för mycket med orgeln tycker att den kunde ligga lite lugnare eller kanske är det så att den trängs för mycket med sologitarren om uppmärksamheten.
Munspelet ligger fint och, tycker jag, fångat stämningen i låten. Kören sitter fint och slutet gillar jag verkligen. Coolt!
Men gitarren hade jag gjort om.
Mvh
Toby

--- Slut citat ---
Det jag tror du upplever med gitarren är att den inte riktigt känns som den finns i samma rum som resten av orkestern. Det ligger reverb på det mesta men gitarren (o en del annat småplock) sticker ut ibland för att den är ganska torr o tunn jämfört med övrigt i ljudbilden. Kan oxå hålla med om att den lever sitt eget liv lite, kunde varit mer laid back som stämningen i resten av låten.

Sången gillar jag.
HM: har du möjligen Freddie Wadling som lite förebild?
Munspelet är skitsnyggt. Finns med ett snyggt piano oxå :)
Bra låt, en skön senkvällsblues ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion