Forum > Färdiga produktioner
stajo - sommaren
Emulator:
kollega :)
jahapp. pianot drar igång....kunde varit själv utan gitarr någon vända till känns det som.
sedan kommer trummorna...för fort spontant. men gott ändå...pianot bör nog tonas ner lite, eller lite mer gitarr på, annars blir det lite lattjo tillsammans med trummorna.
Sedan tänker jag på lundell :) sådär öppet och enkelt.
lite småallergisk mot "åsså höjjer vi ett halvt, -det har vi ju alltid gjort" ;)
fast det kan ju vara pampigt.
Snygga melodier och så annars!
Rattlesnake:
Jag har nog mest negativt att säga, tyvärr. Jag gillar inte trummorna, de kör lite egna rytmer som jag inte tycker funkar. Cymbalslagen till vänster känns väldigt ensamma och fel. Och Ez' grundinställning börjar man bli less på.
Slutet låter abrupt och lite corny. Ett outro liknande introt hade nog passat bättre.
Sången låter klen och ostadig på långa toner, du borde prova att dra upp låten ett helt tonsteg eller mer för att få stake i rösten. Och så tycker jag du blandar dialekter lite, låter både stockholmska och bohusländska ("fösöker föstå").
Men låten i sig är trevlig och trallvänlig. Pianot spelar fint och påminner om en regnskur i tömda punschglas från igår. Inspelat och mixat väldigt nice!
Förstör den inte med Schlagerhöjning på slutet! :ph34r: Däremot gärna någon typ av uppbyggnad på refrängerna eftersom, de låter identiska. Kanske lite stråkar på sista refrängen? ;)
Light Head:
Helt ok Stajo!
Sången behöver stämmas lite här å där, men det är en väldigt skön låt och sommaren är nära!
Om du kan få till lite mer "allsång" på refrängen är detta en given hit!!
Lite mindre "virtual guitarist"-känsla är oxo positivt...
stajo:
idag är man inte pigg...
Tack för bra respons, jag återkommer med kommentarer när jag återhämtat mig :P
Uppskattar verkligen att ni tar er tid och lyssnar grabbar!
Burnin Sven:
Den här är riktigt bra Stajo det ska absolut inte ändras nåt i arret men byta ljud på guran, fixa trumliret i versen och dit med en riktig bas är nåt att fundera på. Skulle vara riktigt skoj att få försöka göra en mix i mina nya monitorer, lira på basen och kanske testa lite på guran. Förvånar mig en del att folk fortfarande pratar om sången men det kanske är folk som inte hängde så mycket på Studios forum. Alla borde ju ha hört vid det här laget vilken enorm utveckling du fixat ang. sången både när det gäller själva sjungandet sång soundet i dina mixar. Själv är jag heltorsk på din sång nu för tiden den bara måste vara med i dina låtar. I den här låten är det bara nån ton eller så att fixa till i övrigt så sitter det som en keps och speglar och förstärker på ett oerhört fint sätt själva känslan man får av låten. Ha det bra
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida