Forum > Färdiga produktioner
stajo - sommaren
stajo:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.04.2007, 17:31:04 ---Hej.
Skön låt lite små rockigt drag i denna.Helt klart så skulle en tonarts höjning på slutet höja låten ett par snäpp.
Samtidigt undrar jag om du inte har lagt låten i fel tonart.Tycker mig höra nån stämma där under som låter riktigt bra där du tar i lite..I övrigt så låter det bra tycker jag..
Men vad vet en Norrlänning som inte sett våren än..Här är det Nordanvind och snöstorm nu..
Men din låt ger mig löfte om sommaren,perrens.
Jag tar en mera kritisk lyssning på arret å mixen när jag har det lite lugnare,ska på fest i kväll - förbereder för fullt för det..
Cheers mate!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jo men oftast får man den ärliga kritiken efter en fest :D.
Har faktiskt höjt den ett par tonarter sedan jag började... men visst jag hör ju nu att det är darrigt som sagt.
Denna vintern har man ju nästan glömt bort hur snön ser ut. Här är så härlig vår!
Ha det trevligt och vi hörs.
Tack för lyssning and komments.
/Staffan
stajo:
--- Citat från: equality skrivet 07.04.2007, 18:25:14 ---Jag har alltid tyckt om dina troskyldiga harmonier och texter, det här är inget undantag, fräscht och trovärdigt som alltid.
Gillar skarpt bl a elgurafiguren ibörjan och från andra refr 01:43. Bra att du inte gick i fällan med en tonartshöjning på slutet. Måste lyssna lite nogrannare drar till Värmland nu ;). Återkommer!
--- Slut citat ---
Drar du uppåt när våren kommer ;)
Jo gitarren blev ganska bra. Den är dubblad med en vstgitarr för att få lite volym.
Kul att du tycker att den håller stajomått
vi hörs
Trevlig påsk
/Staffan
mahan:
--- Citat från: stajo skrivet 07.04.2007, 20:06:20 ---
--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2007, 17:17:19 ---Hejssan Stajo
Generellt en fin låt o nu förtillfället är det refrängen som funkar bäst :).
Jag skulle dock hjärna känna lite mer glädje inför denna sommar-väntan, mer entusiasm.
Introns piano-tongångar lite för mycket på ytan, upp med melodiguitarren.
Och varför inte en tonartshöjning på sista refrängen, men dra igång den med mera dramatik än den där rising cymbal som du har där nu, fast ett rejält serie med pukorna?
En akustiskt guitarr skulle heller inte skada låten, den liksom hör till sommaren :)(tycker jag)
Testa en tonart upp på hela låten, för din röst, kunde bli stabilare,
Låten har potential att gå långt, men kräver jobb :)
h. mahan
--- Slut citat ---
Tjena
Jo versen känns lite darrig nu, antingen får jag väl höja den som du säger eller så testar jag imorgon igen för ikväll blir det ju lite vin och sådant brukar påverka rösten lite ... B). Problemet med höjning är ju att man får spela om all gitarr..
Hehe håller med att lite mer glädje och känsla i rösten hade gjort sitt. Får absolut sjunga om.
Jag som gillar symbalen och just att det är tyst innan den kommer, tyckte det var raffinerade. Kanske skall jag hitta en snyggare symbal då?
Det finns faktiskt två akustiska gitarrer, de är iofs linade. Testade först utan att lina men blev så mycket plektrum. Kanske dränks de för mycket av elgitarren också. Skall tittas över.
Tack för lyssning o bra feedback
/Staffan
--- Slut citat ---
Cymbal e okei, visserligen, vad jag menar är att det måste liksom kännas ordentligt :) Man stiger ju från våren in i sommarns glädje just där, och ska ske men "pomppa o ståt" :D
Men inmundiga du ditt vin i o annan läsk i lugn o ro, vi återkommer
Good Work!
h. Johan
Burnin Sven:
Låten växer under tiden man lyssnar och mynnar ut i kort sagt skitbra Stajo. En del meckeri återstår med musiken i verserna men det vet du nog redan i övrigt så sitter den som en keps eller som små lätta moln och en glass :D. Man blev lite glad och dans sugen så där. Ha det bra
Göran
Burnin Sven:
Sommaren hehe är pån igen skitbra Stajo o där kommer det igen Sommaren Sommaren Gessle pöjken kan slänga sig i väggen. Fan måste lyssna igen :D
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida