Forum > Färdiga produktioner
stajo - sommaren
stajo:
LÅTNAMN: Sommaren
ARTIST/GRUPP: Sommaren
GENRE:pop
LÅTLÄNGD:2.40
KOMPOSITÖR:Staffan Jonsson
PRODUCENT:Staffan Jonsson
MEDVERKANDE: egghuvud spelar trummor på vers... fast det vet han inte om själv, snodde från en annan låt han spelat till :) annars så är det ez.
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
Jo tänkte att det passade med en sommarlåt för att lätta upp stämningen. Eller kanske man blir mer deprimerad eller vad vet jag. Mina sånginsatser verkar ju dock inte gå framåt, kanske är det att den går för lågt? Ville ju ha stämmor på refrängen och jag har ju inget spektra direkt.
Vad tror någon om en tonartshöjning på sista refrängen B).
Tyck till.
UPPDATERAT - KR EXCLUSIVE - med anledning av morgonpasset...
mahan:
Hejssan Stajo
Generellt en fin låt o nu förtillfället är det refrängen som funkar bäst :).
Jag skulle dock hjärna känna lite mer glädje inför denna sommar-väntan, mer entusiasm.
Introns piano-tongångar lite för mycket på ytan, upp med melodiguitarren.
Och varför inte en tonartshöjning på sista refrängen, men dra igång den med mera dramatik än den där rising cymbal som du har där nu, fast ett rejält serie med pukorna?
En akustiskt guitarr skulle heller inte skada låten, den liksom hör till sommaren :)(tycker jag)
Testa en tonart upp på hela låten, för din röst, kunde bli stabilare,
Låten har potential att gå långt, men kräver jobb :)
h. mahan
Harmonica mike:
Hej.
Skön låt lite små rockigt drag i denna.Helt klart så skulle en tonarts höjning på slutet höja låten ett par snäpp.
Samtidigt undrar jag om du inte har lagt låten i fel tonart.Tycker mig höra nån stämma där under som låter riktigt bra där du tar i lite..I övrigt så låter det bra tycker jag..
Men vad vet en Norrlänning som inte sett våren än..Här är det Nordanvind och snöstorm nu..
Men din låt ger mig löfte om sommaren,perrens.
Jag tar en mera kritisk lyssning på arret å mixen när jag har det lite lugnare,ska på fest i kväll - förbereder för fullt för det..
Cheers mate!
Mvh
Micael
equality:
Jag har alltid tyckt om dina troskyldiga harmonier och texter, det här är inget undantag, fräscht och trovärdigt som alltid.
Gillar skarpt bl a elgurafiguren ibörjan och från andra refr 01:43. Bra att du inte gick i fällan med en tonartshöjning på slutet. Måste lyssna lite nogrannare drar till Värmland nu ;). Återkommer!
stajo:
--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2007, 17:17:19 ---Hejssan Stajo
Generellt en fin låt o nu förtillfället är det refrängen som funkar bäst :).
Jag skulle dock hjärna känna lite mer glädje inför denna sommar-väntan, mer entusiasm.
Introns piano-tongångar lite för mycket på ytan, upp med melodiguitarren.
Och varför inte en tonartshöjning på sista refrängen, men dra igång den med mera dramatik än den där rising cymbal som du har där nu, fast ett rejält serie med pukorna?
En akustiskt guitarr skulle heller inte skada låten, den liksom hör till sommaren :)(tycker jag)
Testa en tonart upp på hela låten, för din röst, kunde bli stabilare,
Låten har potential att gå långt, men kräver jobb :)
h. mahan
--- Slut citat ---
Tjena
Jo versen känns lite darrig nu, antingen får jag väl höja den som du säger eller så testar jag imorgon igen för ikväll blir det ju lite vin och sådant brukar påverka rösten lite ... B). Problemet med höjning är ju att man får spela om all gitarr..
Hehe håller med att lite mer glädje och känsla i rösten hade gjort sitt. Får absolut sjunga om.
Jag som gillar symbalen och just att det är tyst innan den kommer, tyckte det var raffinerade. Kanske skall jag hitta en snyggare symbal då?
Det finns faktiskt två akustiska gitarrer, de är iofs linade. Testade först utan att lina men blev så mycket plektrum. Kanske dränks de för mycket av elgitarren också. Skall tittas över.
Tack för lyssning o bra feedback
/Staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida