Forum > Färdiga produktioner

Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm

<< < (6/14) > >>

asti:

--- Citat från: equality skrivet 03.09.2008, 17:55:48 ---Lyssnar som hastigast på jobbet med de begränsningar det innebär  <_<. Förändringar till det bättre. Skön feel i hela låten. Tuffar till sig på slutet med elguran. Bra! En av dina klart bästa och given på nästa platta.

--- Slut citat ---
Fick tyvärr inte napp på elgurasolo utan la på det själv! Kunde varit bättre, men vill få det klart! Gjorde en liten variation på "riffet", som du tipsade om, och det gör nog att det känns mindre enformigt. Har vant mig vid ståbasen nu och gillar den! Tack för hjälpen! Har du någon åsikt om slutet? Ska detonationen vara där eller ska det bli knäpptyst? Det är också rätt effektivt!
Den uppåtsträvande tremoloviolinen tycker jag bidrar rätt bra till crescendot. Tack för dina som alltid övertänkta och nyttiga synpunkter!
/Peter.

equality:
Lyssnar nu i mina favvolurar och jag tycker det är lysande. Basen funkar bra och jag tycker du fått till ett bättre pianoljud än det jag hört tidigare. Ny plugg? Snyggt med dubbningen av guran på riffets andra vända. Stråkarret snyggt likaså. Smakfullt. Övergången till rockdelen är rysansvärt skön och din sologura funkar och skulle upp 3-5 dB i mixen. Orgeln helt rätt i mina öron ger mig vibbar till gamla tiders "hjältar" som Doors och Animals. Den enda lilla "nitsen" är krevaden på slutet, den förtar något i låten trots texten men andra kan säkert uppfatta den som en bra ljudillustration. För mig är den övertydlig. Som sagt bland det allra bästa jag hört från dig. Var stolt!  :) 

asti:

--- Citat från: equality skrivet 03.09.2008, 23:07:39 ---Lyssnar nu i mina favvolurar och jag tycker det är lysande. Basen funkar bra och jag tycker du fått till ett bättre pianoljud än det jag hört tidigare. Ny plugg? Snyggt med dubbningen av guran på riffets andra vända. Stråkarret snyggt likaså. Smakfullt. Övergången till rockdelen är rysansvärt skön och din sologura funkar och skulle upp 3-5 dB i mixen. Orgeln helt rätt i mina öron ger mig vibbar till gamla tiders "hjältar" som Doors och Animals. Den enda lilla "nitsen" är krevaden på slutet, den förtar något i låten trots texten men andra kan säkert uppfatta den som en bra ljudillustration. För mig är den övertydlig. Som sagt bland det allra bästa jag hört från dig. Var stolt!  :) 

--- Slut citat ---
Ska pröva att höja gitarrsolot lite grand. Fick dra ner det lite för att det dränker annat, t.ex tremoloviolinen. Är också tveksam till "krevaden". Har man hört det en gång är överraskningsmomentet borta och sedan blir det nog mest jobbigt. Frågan är då om man ska tona ner eller tvärt slut med knäpptyst? Får ev hjälp med kvinnlig "kraftsång" i sista delen, kan nog förstärka ytterligare.
Tack igen för att du lägger tid, lyssnar och ger bra kommentarer! :)
/Peter

equality:

--- Citat från: asti skrivet 04.09.2008, 09:51:13 ---Frågan är då om man ska tona ner eller tvärt slut med knäpptyst?

--- Slut citat ---

Ja, tänkte faktiskt på det igår. Slags "talande tystnad".

MaxB:
Du är bra.
Låten är bra!

Krevad eller inte - överraskning eller inte... jag vet inte...
Det här är bra som det är!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion