Forum > Färdiga produktioner

Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm

<< < (5/14) > >>

asti:

--- Citat från: stensdotter skrivet 03.09.2008, 10:44:44 ---Hahahaha  :lol: :lol: :lol:
Ursäkta asgarvet, men slutet kom så oväntat att jag blev så full i skratt.

Fin låt som vanligt, älskar verkligen att du sjunger på din egen dialekt. Du har en röst som ligger nära, man vill verkligen lyssna. Och temat som du kör i början (krumeluren på gitarren) är bra och egen. Gillar växlingen från dur till moll i del 2 eller vad du vill kalla det. Det tyngre slutet fungerar också.

Udda, varmt, nära, kul  :wub:

--- Slut citat ---
Tanken med slutet är ju att överraska, så det kanske lyckades!  :)
Däremot var väl inte avsikten att locka till skratt........
Kul att du gillar och tack för dina kommentarer!
Peter.

asti:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 03.09.2008, 11:43:46 ---Rasande bra låt!  :) Skitsnyggt helt enkelt, tycker jag.

Inget jag reagerar över heller utan tycker att helheten håller helt och fullt. Imponerad över den rika men ändå distinkta instrumenteringen.  :wub:

--- Slut citat ---
Hoppas du lyssnade till slut och blev åtminstone lite överraskad! Men du kanske hade läst föregående inlägg!? Tack för kommentar och att du tog dig tid!
/Peter

Marruschkka:
Det är bara att instämma i hyllningskören, himla bra denna låt :D

Spännande uppbyggnad på den och text med verklig substans, du sjunger verkligen innerligt och känslosamt, impad av din sång här.(Härligt med skånska, me like!)

De ylande gittarerna sätter bra piff mot slutet, men enda synpunkten jag har, är att du borde ösa lite sång där, kräma på lite lagom desperat...det skulle verkligen lyfta ännu mer.

Slutknallen är klart mäktig!

Jag har lyssnat på dina andra låtar, men den här tycker jag mest om.

Exellent :P

/Marr

equality:
Lyssnar som hastigast på jobbet med de begränsningar det innebär  <_<. Förändringar till det bättre. Skön feel i hela låten. Tuffar till sig på slutet med elguran. Bra! En av dina klart bästa och given på nästa platta.

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.09.2008, 16:17:55 ---Det är bara att instämma i hyllningskören, himla bra denna låt :D

Spännande uppbyggnad på den och text med verklig substans, du sjunger verkligen innerligt och känslosamt, impad av din sång här.(Härligt med skånska, me like!)

De ylande gittarerna sätter bra piff mot slutet, men enda synpunkten jag har, är att du borde ösa lite sång där, kräma på lite lagom desperat...det skulle verkligen lyfta ännu mer.

Slutknallen är klart mäktig!

Jag har lyssnat på dina andra låtar, men den här tycker jag mest om.

Exellent :P

/Marr

--- Slut citat ---
Tack för alla vänliga ord! :)
Tyvärr kan jag inte kräma på med sången, rösten pallar inte för det! Du kanske kunde hjälpa mig med det? Nå´nting i stil med tjejrösten på Stones' Gimme shelter?  ;)
Sista "avdelningen" hade jag från början tänkt mig helt instrumental, men det kanske skulle sitta fint med en "desperat" röst! Fundera på det!
/Peter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion