Forum > Färdiga produktioner

Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm

<< < (7/14) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.09.2008, 20:39:48 ---Du är bra.
Låten är bra!

Krevad eller inte - överraskning eller inte... jag vet inte...
Det här är bra som det är!

--- Slut citat ---
Tack för de orden!
Peter.

stajo:
Tycker det är en fin låt. Känns nära och berör.
Är lite tveksam till slutet dock, tanken är nog bra men jag förknippar det mer med en vinjett till typ trax topp 10 eller något. Ha ha vilket iofs är skönt att vi inte har haft krig på 200 år... så att tankarna mer går till sådant.

asti:

--- Citat från: stajo skrivet 05.09.2008, 19:37:40 ---Tycker det är en fin låt. Känns nära och berör.
Är lite tveksam till slutet dock, tanken är nog bra men jag förknippar det mer med en vinjett till typ trax topp 10 eller något. Ha ha vilket iofs är skönt att vi inte har haft krig på 200 år... så att tankarna mer går till sådant.

--- Slut citat ---
Jag är nog inne på att byta explosionen mot tystnad f.n. Vore kul om man kunde göra det med ett "random" slut, så varje lyssning var en överraskning!  :D
Kul att du gillar låten och tack för din kommentar.
Peter.

Tokai:
Tycker nog du ska ta bort bomben i slutet eller vad den nu betyder. Varför inte bara göra en tjusig fade out? Tycker själv fadeouten betraktas orättvist som dålig. Jag menar musiken är ju inte live direkt. En fadeout tycker jag ger en viss känsla åt musiken, det här långsamt försvinnande...
Annars är det perfekt. Ang mina liknelser med Wiehe osv. så handlade inte om din sång utan mer om själva kompositionen. Har bott i Malmö i över 20 år så skånskan är mitt andra modersmål. När du sjungar "drömmar" är det så härligt. Vet inte om skivbolaget Amalthea längre existerar, annars vore det en given plats för dig att skicka in dina alster.

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.09.2008, 20:25:18 ---Tycker själv fadeouten betraktas orättvist som dålig. Jag menar musiken är ju inte live direkt. En fadeout tycker jag ger en viss känsla åt musiken, det här långsamt försvinnande...

--- Slut citat ---

Håller med Tokai där. Fade-out har ett ofärtjänt dåligt rykte. Skulle säkert funka så med det rockiga slutet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion