Forum > Färdiga produktioner
Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm
asti:
En experimentlåt som jag inte vet vad jag ska göra med. Innan jag gör om texten - är det något att lägga möda på eller är det smörja?
Ska något tema bort? Idéer om ytterligare teman?
Har ändrat en del efter värdefulla synpunkter!
Har ändrat slutet! Marruschkka sjunger där och explosionen är borttagen, samt fade out.
Har fått hjälp av Freddy att förstärka slutet med ett betydligt tuffare och mäktigare elgitarrsolo än jag själv mäktade med! :D
Har nu sänkt elguresolot en aning och höjt trummorna! Är med största sannolikhet den slutgiltiga versionen! :D
freddy:
Gillar introriffet. Kanske prova att sjunga samtidigt som det riffet någonstans?
Sen tycker jag trummorna och elgitarren ska komma in tidigare, först då jag verkligen gillar detta. Riktigt bra! Mer sånt mannen! :) In med trummorna på andra versen redan.
equality:
Bra och lite annorlunda tongångar än vad jag hört tidigare från dig tidigare. Riffet är ju lysande men lite överanvänt trots olika arr på detta. Gör nån variant på det vid, säg, tredje gången, förutom andra instrument, som Afzelius i En Kungens Man där flöjtvarianten på riffet skänker ombyte. Snyggt när trummor och elgura kommer in och hottar till. Lägge ett elgure-solo efter en vända som ökar i intensitet. (Finns flera diktiga elgitarrister här på KR). Kul att du får till allt bättre ljud. Tycker också mixen är alldeles rätt i mina lurar. Sticket är fint. Bra jobbat!
MaxB:
Bra text, spel och mix. Jag tror också trummorna med fördel kan komma in tidigare.
Men på det partiet där trummorna nu kommer in, borde det självklart komma in en frustrerad sologitarr som skriker ut sin smärta (med tank på texten). Precis innan den kommer in, borde texten du nu sjunger snällt och försynt istället skrikas ut, för att sen avlösas av sologitarren!
Det tror jag på!
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.08.2008, 21:09:17 ---Bra text, spel och mix. Jag tror också trummorna med fördel kan komma in tidigare.
Men på det partiet där trummorna nu kommer in, borde det självklart komma in en frustrerad sologitarr som skriker ut sin smärta (med tank på texten). Precis innan den kommer in, borde texten du nu sjunger snällt och försynt istället skrikas ut, för att sen avlösas av sologitarren!
Det tror jag på!
--- Slut citat ---
Precis vad jag tänkte också, men dels är jag inte så driven på elgitarr och dels klarar jag inte att skrika utan att rösten skär sig! :wacko:
Finns kanske nå´n som kan hjälpa mig med elgitarrsolo, men skrikandet låter kanske lite konstigt om det är någon annan än den som sjunger!?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida