Forum > Färdiga produktioner

Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm

<< < (14/14)

mahan:
Tjou Asti!

Detta låter förträffligt bra, särskilt introt med jättefint ackelir o din snygga röst!
Tycker låten består av två delar, del 1 från 0:00-3:12 och del 2 från 3:12-4:41.
Gillar klart del 1 bättre, skulle gott kunna sluta där, den låter mer utfunderad och har mer känsla i sig.

Del 2 är en helt ny låt, en mera jammande grej med snygga 70-talsvibbar, snygga sologuralir och snygga sångfills.
Tror att det är trummorna i del 2 som gör det hela lite kaotiskt, dom "översnabba" trumfillsen på slutet
låter inte riktigt trovärdiga till låten. Och cymbalerna och crasharna saknas nästan helt...
BAsen e snyggt lirad o kunde därför höras lite tydligare...

Så här tyckte Obbnäsguben denna gång, riktigt bra jobbat allihoppa! :D

h.  johan

asti:

--- Citat från: mahan skrivet 24.09.2008, 00:11:37 ---Tjou Asti!

Detta låter förträffligt bra, särskilt introt med jättefint ackelir o din snygga röst!
Tycker låten består av två delar, del 1 från 0:00-3:12 och del 2 från 3:12-4:41.
Gillar klart del 1 bättre, skulle gott kunna sluta där, den låter mer utfunderad och har mer känsla i sig.

Del 2 är en helt ny låt, en mera jammande grej med snygga 70-talsvibbar, snygga sologuralir och snygga sångfills.
Tror att det är trummorna i del 2 som gör det hela lite kaotiskt, dom "översnabba" trumfillsen på slutet
låter inte riktigt trovärdiga till låten. Och cymbalerna och crasharna saknas nästan helt...
BAsen e snyggt lirad o kunde därför höras lite tydligare...

Så här tyckte Obbnäsguben denna gång, riktigt bra jobbat allihoppa! :D

h.  johan

--- Slut citat ---
Tack Mahan för dina synpunkter!
Tanken med låten var att den skulle bestå av tre delar med ett återkommande tema, som spelas på akustisk gitarr och piano, stråkar resp elgitarr och där varje del var så gott som helt olika instrumentering! Texten var ursprungligen tänkt att handla om krigspsykos, men min fru sa "Vad vet du om krigspsykos?", så det fick bli en mardröm i stället!  :D
I vilket fall var idén att slutdelen skulle vara lite kaotisk och byggas upp till ett crescendo och avslutas med en explosion. Men har man hört det en gång är nog explosionen mest jobbig, så jag ändrade (efter diverse synpunkter, som ofta är bra och genomtänkta) till att bli ett "fadeat" slut i stället.
Som ett alternativ till den tredje delen skulle man i stället kunna avsluta med en vers ur första delen!
Men jag tycker slutdelen är bra som den är med värdefull assistans av Marruschkka och Freddy! :wub:

Antimon:
Tänkte bara komma in och säga att även jag uppskattar det här spåret starkt. Har inga problem med upprepningar - tror det här skulle passa perfekt efter en annan låt, typ som ett nästsista spår på en skiva eller vinylsida. Man får känslan i början av att det är en fortsättning på något.

/Stefan

asti:

--- Citat från: Antimon skrivet 24.09.2008, 21:03:43 ---Tänkte bara komma in och säga att även jag uppskattar det här spåret starkt. Har inga problem med upprepningar - tror det här skulle passa perfekt efter en annan låt, typ som ett nästsista spår på en skiva eller vinylsida. Man får känslan i början av att det är en fortsättning på något.

/Stefan

--- Slut citat ---
Ja, idén är inte dum! Har ändå tänkt att denna ska ligga sist. Ska fundera på det!
Tack för synpunkter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion