Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Something from Nothing

<< < (6/9) > >>

Dividend:
Här kommer jag igen.

Först tänkte jag konstruktivt säga att (1:40) temat som spelas i början, kanske på slutet skulle må bra av ... variation. Jag hade slängt på nån faggot eller nåt "tystare", men hörbart som i bakgrunden förstärkt den envetna melodin, t ex genom att spela nåt kortare ostinato (typ 2-3 långa noter, stigande, kanske). Det hade gjort pampigheten pampigare... kanske.

MEn nu när jag lyssnat ordentligt, vet jag inte om det behövs. Det funkar som det är...

Skall det föreställa piano sen? :) Ja, det kanske låter ungefär så.. ;) Gillar den delen mer, men associerar mer till något pop/rock/metal-artat, ett intro som sedan tas över av gitarrer. Hade personligen velat slänga på mörka horn efter ett tag ;)
för att ge känslan av ett klassiskt verk. Men vilka känslor och associationer man får är ju ganska personligt. :)

Känslan går fram i allafall!

Memphis: Vi borde göra en metallåt och inte klassiskt :D Kan bara ett par ackord på gitarr, och har ingen distgura dock :D Så jag får väl vråla eller nåt ;)

MaxB:
Bra arbete! Du har förmodligen arbetat en hel del med den här. Jag gillar resultatet!
Du har en bra bredd på dina musikaliska kompositioner, det gillar jag!

Vid 315 sekunder skulle det kunna passa med ett fett hårdrockparti med grymma solon för att senare knyta ihop det med Oldfieldupprepningen på pianot igen innan låten slutar.

Wernborg:
Riktigt trivsamma 6 minuter. Behövs nog inte sång på detta nä. Helt färdigt - om du inte känner för att förlänga Oldfieldish-outrot och gå över i ett Ramsteintugg som komp där.  B)

Kanonbra jobbat.

Jocke:
Vackert! Kommer att tänka på Vangelis. Fast han gör det inte bättre än du!  ;)

/Jocke

Clemens:
Hej Freddy!

Snyggt och stämningsfullt...om sång? ja "Enya sång" som föreslogs här i tråden funkar säkert...men tycker även att stycket står bra på egna ben..den senare delen favorit! :) snyggt jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion