Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Something from Nothing

<< < (9/9)

freddy:

--- Citat från: robblar skrivet 18.01.2010, 18:23:32 ---Imponerende komposisjon.
Jeg ville hatt elgitarsolo i enkelte partier, tror jeg. Heller det enn sang, synes jeg.
Men bevares, den er fin som den er også, denne her.

-Robert

--- Slut citat ---

Hej Robert, ja, man kan nog gå åt många olika håll med detta. Men jag är ganska nöjd med instrumenteringen ändå. Jag har så många solon i andra låtar så... :)

Tack för lyssning och kommentar!

--- Citat från: hogge skrivet 18.01.2010, 20:08:45 ---Hej Freddy...
Tyvärr hade jag inte tid just nu att jämföra de båda versionerna utan lyssnade på den senaste.. Kan väl spontant säga att Du mixat de distade gitarrerna alldeles för lågt.. Hör dom inte alls faktiskt.. Inte heller falsettsången..
 :rolleyes:

Men ändå - trots bristen på vackra instrument - så är det här riktigt angenämt.  :P

Först slås jag av att Du verkar behärska precis allting!? Du är oerhört begåvad.. Och för rätt länge sen (tror jag) så konstaterade jag ju att Du var något av ett musikaliskt geni.. Detta trots att jag inte hört alltför många låtar av Dig. Men det lilla jag hört bekräftade detta. Så nu känns det liksom lite skönt då det här lilla stycke blir ytterligare ett bevis för just den teorin.

Hur som helst.. Mycket vackert. Intilligent komponerat och arrangerat. Och trots att det är instrumentalt så lyssnar jag vidare - vilket inte sker särskilt ofta.. Men detta är ett mycket gott hantverk..

--- Slut citat ---

Skämtare där :) Kul att du gillar ändå, trots avsaknaden av vackra instrument ;)

Tack så väldigt mycket Hogge, verkligen snälla ord! Blev lite mållös här.. men ja, tack som fan! :)

--- Citat från: zorrow skrivet 18.01.2010, 21:17:17 ---Ja det här är bra Freddy. Som filmmusik passar det utmärkt till en äventyrsfilm. Det enda förslag till förbättring jag har är virveltrumman som kunde få lite reverb och lite mer utrymme i mixen. Kanske är det en EQ fråga snarare än volym för den låter lite tunn men jag är inte helt säker. Trevlig lyssning var det i alla fall!  :)

--- Slut citat ---

Aha, bra tips. Ska kolla upp det zorrow.

Tack för detta!

Kon-Trollet:
nya versionen -  ensamma pianot vid 245 borde vara början på stycket, skitsnyggaste introt på länge skulle det vara.... B)

så det så !

mycket, mycket bra  :)

freddy:

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 19.01.2010, 09:59:20 ---nya versionen -  ensamma pianot vid 245 borde vara början på stycket, skitsnyggaste introt på länge skulle det vara.... B)

så det så !

mycket, mycket bra  :)

--- Slut citat ---

Nice, tack KT. Introt vill jag nog inte ändra, men jag ska iaf testa din idé.

tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion