Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Something from Nothing
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.08.2008, 12:53:26 ---Bra arbete! Du har förmodligen arbetat en hel del med den här. Jag gillar resultatet!
Du har en bra bredd på dina musikaliska kompositioner, det gillar jag!
Vid 315 sekunder skulle det kunna passa med ett fett hårdrockparti med grymma solon för att senare knyta ihop det med Oldfieldupprepningen på pianot igen innan låten slutar.
--- Slut citat ---
Kul! Tack för att du lyssnade. Hårdrocks/symfoni gör jag lite i mitt progressiva metalband Hands of Fate faktiskt. Dock lämnar jag nog hårdrocken utanför detta alster. Men det skulle nog kunna funka som du säger. :D
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.08.2008, 14:09:57 ---Riktigt trivsamma 6 minuter. Behövs nog inte sång på detta nä. Helt färdigt - om du inte känner för att förlänga Oldfieldish-outrot och gå över i ett Ramsteintugg som komp där. B)
Kanonbra jobbat.
--- Slut citat ---
Tackar mannen! Rammstein ja... Det kanske får bli en alternativ tysk-metal-version, hehe. Kul att du lyssnade och orkade igenom de trivsamma 6. :D
freddy:
--- Citat från: Jocke skrivet 05.08.2008, 11:11:28 ---Vackert! Kommer att tänka på Vangelis. Fast han gör det inte bättre än du! ;)
/Jocke
--- Slut citat ---
Ojdå, tack Jocke! ;) Tack för att du lyssnade och kommenterade!
freddy:
--- Citat från: Clemens skrivet 05.08.2008, 12:17:17 ---Hej Freddy!
Snyggt och stämningsfullt...om sång? ja "Enya sång" som föreslogs här i tråden funkar säkert...men tycker även att stycket står bra på egna ben..den senare delen favorit! :) snyggt jobbat!
--- Slut citat ---
Många kommentarer när man kom hem från semestern, trots att denna har "legat" här ett tag.. KUL! Den senare delen är nog min favorit med. Kul att du gillar. Tack för kommentaren!
Har en låt som kommer framöver med lite "enya sång". Med lite tur och vilja så kanske jag kan få den klar snart :)
Ha det fint!
freddy:
Hojt, ny version av låten. Nytt namn, nya ljud och lite mindre arr-ändringar. Bättre?
Jämför gärna versionerna om ni orkar.
Finns i trådhuvud.
Cheers!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida