Forum > Färdiga produktioner

91:an - All that you say

<< < (3/5) > >>

91:an:
Rattlesnake, kul du gillar elgurornas olika melodislingor, det var mest dom som tog sån himla tid att pröva fram. Basen har jag lyft volymen på, men trummorna vågade jag inte höja, dom är inte körda genom kompressor så det lät lite ojämt med starkare volym. Det är Addictive drums med virvel från Groove Agent3 som mixats med AD:s egen. Någon limiter har inte använts utan det är kompressor på det övriga samt lätt dist på sången, vilket kan vara orsaken till att diskanten upplevs som trasig. Nu när man inte är nån ungdom längre hör man inte diskanten som förr vilket är ett problem vid mixning  :o :) Tackar för dina synpunkter och visst är det roligt med "glad-optimistiska" låtar! :D

Karl, trots gemensamma rötter i musiken lyckas jag inte få till melodier i mer avancerade harmoniföljder á la Karl  :unsure: :). Men jag jobbar vidare! :D

Harmonica mike, ja tänk om man vore lika produktiv som du, då skulle hårddisken varit full med dängor för länge sen :D. Det var nog ett år sen sist jag la upp nåt, en hel del påbörjade alster finnes, men det är också mycket annat som kommit före, men jag försöker vidare...! :P

Dividend, kul att få pigga upp dej! Och texten ska uppfattas som positiv, handlar om att han vill kunna ge henne lika mycket kärlek som hon ger honom samt är medveten om att kärlek alltid finns och hoppas den ska vara dem emellan.

91:an:

--- Citat från: Hellpig skrivet 08.05.2008, 23:05:09 ---Det är något som saknas men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Kanske är det trummorna som känns lite svaga och flytande i ljudbilden. Kanske skulle det till lite skön och udda keyboard ala Beatles i slutet av 60-talet? Jättesvårt att säga. Jag tycker att vissa delar av låten är bättre än andra, det är liksom lovande men når inte ända fram men jag skall kanske inte klaga när jag inte kan leverera bättre kritik än så här! Har hört annat av dig som varit bättre och låtit bättre - i mina öron skall man kanske tillägga.

--- Slut citat ---
Hm...ja varför inte? Ett keyboard med orgelliknande ljud skulle kanske passat i kompet, ersätta ena ak-gitarren. Från början provade jag mej fram med bl. annat piano men det funkade inget vidare, så till slut blev det bara gitarrer. Jag tackar och tar emot dina synpunkter, Hellpig!

Lindpop:
Väldigt skön låt!
Det jag upplever är att trummorna verkar vara i ett annat rum eller för långt bak. Jag får i alla fall en sån känsla som jag tror skulla kunna vara anledningen till att jag tycker att det inte riktigt sitter ihop. Annars är det riktigt bra.
MVH

MaxB:
Jag gillar låten, sången och leken i ditt spel. Den komp och riff-gitarr som dyker upp på min vänstra sida är go. Den och mer än den ger mig Beatles-vibbar. Det enda som skiljer låten från en kanonlåt är den lilla svengelska accenten på några ställen. Och på ett ställe tycker jag att jag hör en onödig pitch-korrigering i sången, autotune?

Trevligt skapelse och trevligt framförande helt enkelt!

Tokai:
Självklart att man gillar det här! 60-tals nörd som man är.
Snygga gitarrlicks!
Älskar b-temat även om det är ganska använt, gillar speciellt moll:et
Perfekt 60-tals pastisch. För det är det väl? Pastisch = en älskvärd återskapelse (enligt mig)
Fina sångstämmor
Trummorna hade kunnat vara lite mer drivande.
Skön låt, helt enkelt :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion