Forum > Färdiga produktioner
91:an - All that you say
karl:
det hörs ju alltid var du har dina rötter....och jag har snudd på samma så det känns hemtamt att lyssna på dina kalaslåtar...gillar speciellt elgurkan med det karakteristiska sixtiessoundet....stör mig inte farligt på uttalet...ännu en till bra låt från dig...känns färdig i mina öron...bra jobbat / karl
Harmonica mike:
Tjena 91:an.
Skön dänga du fått ihop.Bra balans i allt för utom lite låg bas som redan sagts.
Sologuran på slutet känns lite omotiverat snedpannad..Men men,det är petitesser - mycket snyggt jobbat här!
Kul att du inte lagt ned produktionen.Det var ett tag sedan jag hörde nåt nytt av dig,och så presenterar du en sån här pärla - härligt!
MERA!!
Mvh
Micael
Dividend:
Trallvänlig låt, som väckte mig här på morgonen. Gillar dessa låtar, men lyssnar inte på den stilen jättemycket för att kunna säga nåt väldans genomtänkt. Karl ovan är i närheten dock.
Har lite problem att uppfatta om det är en kärleksförklaring eller en text om förlorad kärlek på en lyssning, nog det första för känns som en positiv stämning passar bäst till låten ;)
Jätteupppiggande :)
91:an:
Tack, Memphis för din lyssning. Själv hör jag aldrig på musik i bilen, (brukar möjligen prova egna röstresurser i detta ljudisolerade utrymme :wacko: :D) men som sommarmusik.. jo :)
Fidden, distljudeten på gitarren var det jag hittade som jag tyckte passade bäst. Nu är det nog över 10 år sen jag skaffade distburken med förinställda ljud så det är kanske tid att uppgradera. Jag har alltid haft problem med mix, eftersom jag mixar i lurar och sen lyssnar på kopia i stereon. Bas låter helt olika i bägge, men jag laddade nyss upp en ny version med högre volym på basen. Sången körde jag genom Melodyne och rättade till dom toner som visuellt såg ut att ligga fel. Men jag märkte att det lät mer utslätat om man låter programmet fixa "felen". Så det fick bli en balansgång, några toner fixades andra fick passera. Roligt du gillar låten!
Wernborg, ja Harrison-tonerna har bitit sig fast i mej :D
Aj, nu är det hög tid att fatta pennan och jobba, får återkomma :)
Hellpig:
Det är något som saknas men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Kanske är det trummorna som känns lite svaga och flytande i ljudbilden. Kanske skulle det till lite skön och udda keyboard ala Beatles i slutet av 60-talet? Jättesvårt att säga. Jag tycker att vissa delar av låten är bättre än andra, det är liksom lovande men når inte ända fram men jag skall kanske inte klaga när jag inte kan leverera bättre kritik än så här! Har hört annat av dig som varit bättre och låtit bättre - i mina öron skall man kanske tillägga.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida