Forum > Färdiga produktioner

91:an - All that you say

(1/5) > >>

91:an:
LÅTNAMN: All that you say
ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 3:04
KOMPOSITÖR: Jan Gissberg
INSPELNINGSÅR: 2008
PRODUCENT: Jan Gissberg
FORMAT: mp3
STORLEK: 3,6 Megabyte
STATUS: Färdig demo

Låten komponerades på ett ögonblick och text sattes ihop raskt men sen dröjde det flera månader innan innan det kändes rätt i arret. Oräkneliga omtagningar och testande tills det slutligen fick räcka, och ändå är det bara sång, bas, trummor, två akustiska och två elgitarrer .

Memphis:
Inget att påpeka, detta var en väldigt skön poplåt.  Passar bra som sommarmusik i bilen.  B)
Bra jobb!  :D

Mvh

Memphis

Fidden:
Låter bra. Riktigt bra låt. Tycker inte riktigt om disten på gitarren, men å andra sidan är den ändamålsriktig, den låter verkligen som tidsepoken det känns som du är efter :)

Mixmässigt känns basen lite diffus. Vet inte om det är ljudnivån som är för låg eller om det är basljudet i sig.

Tonkorrigering på röst funkar ibland bra som effekt, men räkna inte med att det ska låta naturligt. Tycker det har en tendens att ta bort karaktär från sång och göra att allt låter likadant.

Men som sagt, jag gillar låten. Melodin är riktigt fin.

Wernborg:
Lite sömnig låt men snyggt framförd med bra trummor och fina Harrisoniga-gitarrer.

Låter ju hur bra som helst också.

Rattlesnake:
Härligt, ännu en glad-optimistisk 91:an låt, tänkte jag, och man blev inte besviken. Snyggt popörhänge.

Gillar arret och de lekfulla elgurorna. Stämmorna är kanon. Du borde jobba mer med uttalet, dock.

Mixen är helt OK, vad gäller nivåer och eq. Bas kunde ha hörts mer, och trummorna kunde ha varit lite större, med mera tyngd, men det är en smaksak och jag misstänker att du vill ha det så här. Snyggt lirade är det iaf, och cymbalerna låter väldigt mycket Ringo anno 1969.

Mastringen är väl inte så lyckad. Jag tycker du har kört limitern alldeles för hårt. Det låter trasigt om diskanten, ungefär som en vinylspelare med sliten pick-up. Märks framför allt på sång, men även på gitarrerna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion