Forum > Demolåtar

TEMU: (silence the) echoes v4.5 (mastrad) med hellpiq+valdez!!!

<< < (8/17) > >>

Hellpig:
Min synpunkter på sista mixen:

* Sången - går fram mycket bättre nu och känns mindre grötigt. Beundransvärda insatser av sångarna!
* Vad i H... är det för ett ljud vid 0:59 egentligen? Näsflöjt? Bort med den. Det kanske är kul men resten av låten går ju lixom inte i humorns tecken om man säger så.
* Trummorna känns lite mer rena nu också, positivt alltså.
* I mina öron kunde gitarren (min... den tunga alltså) varit högre. Men jag är ju jävig +gitarrist så jag kan vara ute o segla där. Kanske blir fel om den blir för dominant.
* Slutet är helt ok i mina öron. Möjligtvis kortare och då minus sång/röst. Möjligtvis.

Lyssnat i hörlurar nu och det lät bättre än sist, helt klart. Har tyvärr inte möjlighet att fläska på med mina monitorer - förra gången hördes det väldigt stor skillnad i lyssningen där, förmodligen för att de inte är lika förlåtande som lurarna.

equality:
Skön mosaik och kul med Valdez och Hellpigs bidrag. Svart och mysigt skizzigt, he he  B).
Trycket är högt och intensiteten tätnar. Jag kan inget om speakerröster i låtar men kanske lite högt bl a vid 01:52 och 04:22.
Får för mig att du vill skildra en plats eller tillstånd där ingen egentligen vara men hamnar i ändå? Den här pålningsmaskinen är så obönhörlig, sätter stämningen direkt. In any case jag tycker du (ni) har lyckats med råge. Har inget som helst problem med sista minuten, härlig studsande gitarr och Valdez slutkör bl a sitter fint och sätter man den på repeat märkts det knappt när den börjar om. Well done sir!

edit: Läste Hellpigs rader nu. Ja, den där klämleksaken måste du ta bort annars försvinner all trovärdighet och tyngd i denna  :o  :huh:

Emulator:
tack ska ni ha...bägge två. ska begrunda era kommentarer och svara ngt sen.

tack!

EDIT: alltså ska till jobbet nu, därav den kryptiska skriften här ja :)

Dividend:
Jag har tänkt till noga här. SKall ge mina herrar (och dam) mitt helhetsintryck... Inga detaljer, för inget som stör mig vad gäller det.

Av någon anledning tänker jag på metallicas grymma låt "The Frayed Ends of Sanity", inte för att musiken har jättemånga likheter. Båda låtarna ger mig samma känsla... (Skriver medan jag lyssnar för tredje gången) Intressant sätt ni bygger låten på.

Låter annorlunda än tvåan på många sätt. Nä får kolla tvåan igen och jämföra. Återkommer! :)

tsmalmbe:
I lurar är rösterna för starkt utpanorerade. Blir väldigt obalans, trots att jag tror mig förstå poängen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion