Forum > Demolåtar

TEMU: (silence the) echoes v4.5 (mastrad) med hellpiq+valdez!!!

(1/17) > >>

Emulator:
LÅTNAMN: (silence the) echoes
ARTIST/GRUPP: Emulator + ynot
GENRE: Mörk Electronica?
LÅTLÄNGD: 4 min +
KOMPOSITÖR: emulator, text emu+ynot
PRODUCENT: Emu
EV. MEDVERKANDE:Emu på samplers + körer och suspekta andetag, ynot på sång och gitarr, Hellpig på mörk tuggitarr,
                          Valdez körar
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Here we go again. Ett nytt alster...

Tror vi har fått ut det kanske mörkaste hittills. Ville ha en känsla av jagad, lyckades tror jag? Ynots eminenta insats gör ju den paranoida känslan lite närmre.

Låten ska byggas om lite, och en tredje forummedlem testar lite mer med gitarrpålägg, men vi vill ha input på detta.

Nyfiken på vad ni alla kan tycka om denna.

VERSION4

Pillat på mix och nivåer..ändrar det "teatraliska" by public demand. Inte riktigt orkat röra komp + trummor än, det kommer senare.
Det stora som hänt är hellpigs grymma gitarr som mullrar skönt, samt valdez fina körer! tack ska ni ha bägge två!

EDIT: version två....

www.perfectbounce.se/echoes2.mp3

EDIT: Version fyra (vi hoppade trean..gav inget direkt;)

www.perfectbounce.se/echoes4.3.mp3

en ny lite pannad, eqad och mixad verison....

www.perfectbounce.se/echoes4.4.mp3

yllets master:

www.perfectbounce.se/echoes4.5yllet.mp3

Fidden:
Detta blev ju för bövelen riktigt bra!
Shit...

möjligtvis kanske lite överdrivet där vid 2 minuter, men i övrigt gillade jag det skarpt. Ni håller ihop det mycket bättre i denna än i era tidigare samarbeten, jobbar liksom mer åt samma håll. Iofs kan det bero på att stämningen passar in ganska bra i mitt huvud eller nåt sånt, men jag gillar var jag hör!

ynot:
Roligt att du gillar vi är lite smått nöjda just nu oxå ,,,
 vill bara inflika att alldra sist spelar jag lite trummor med mitt upp mickade trummsett... vilket jag är barnsligt nöjd men ... :wub: :ph34r: :wub:
 tack för feed fidden

ynto

ps skall fixa bilden oxå fidden

Dividend:
Gillar introt som sedan exploderar runt en i en väldig förföljelsemani. Detta är konstnärligt! Ynot gör en bra insats. Har hört detta utan sång, då grep det mig på ett annat sätt. Synthbarbarer där! ;)

Trumspelet är helt ok också! Aha, bara på slutet ynot?

Denna låt passar bra in på mitt liv just nu. Förföljd av luckor som öppnas och stängs ;) (ELler nåt  :lol:)

Som vanligt grymt bra!

Emulator:
syntbarbarer  :lol:

Vi är nöjda med denna lite mörkare historia...tack till fidden och dividend för lyssningen!

jättekul med de positiva orden, tack och bock!

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion