Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Late spring

<< < (4/7) > >>

1up:
Gillar känslan av vemod. Fin bas. Lyssnar på relativt låg volym och hör då mest utav violan, va?

Gillar kompet, hör lite likheter från blueskompositionerna.

Skulle föreslå att lägga in lite varma element, alltså rent bildligt, varm cello, och horn. Lite kallt som det är nu tycker jag. Vid en andra tanke, låt det vara såhär kallt och lite bistert motsträvigt, som taggigt såsom borsten på en myrslok. Sen! Kommer varma symfoniorkesterns hjärta hornet in och kompletterar, cellon glider in och mjukar till. Kontrasten i musiken är ett faktum, en resa från kyla till värme! Det är dagens tips. :)

freddy:
Detta blev jag riktigt imponerad av mannen. Snygga tongångar, riktigt jävla bra ;)
Ljuden känns lite sådär lagom dassiga men kompositionen är det världsklass på :)
Snyggt jobbat, detta får du göra om! 

Harmonica mike:
1up:en:

Jo man är ju lite klyftig och marknadsför sina låtar både här och där :P :lol:
Exakt,det är nog så mycket fela i låten..Oboe skulle sitta bättre tror jag istf solo felan..När tillfälle ges så skall jag göra en komplett låt av detta bra ide´om kallt och varmt! Lite vår-sommar feeling,precis det jag är inne på..Möjligen ,lite mer piano,sång,kanske övertonsflöjt..etc..vi får se vad som kommer ut..

Freddy:

Oj vilken trevlig kommentar! Blev jätte glad nu,skall på fest så humöret åkte i topp direkt!
Då gör jag så här Freddy,så fort tillfälle ges så arrar jag vidare på denna och gör en komplett låt av skissen.

Till er båda:
Super tack för vänliga kommentarer,trevlig helg på er.

Mvh
Micael

Marruschkka:
Så lovande..och mitt i vemodet finns hoppet..det spirar...älskar kontrasterna...kör på :P

Obs!Din sång på detta blir guldet, I know!

/Marr

jay thomas:
Nu vet jag vad som saknas, en Theremin!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion