Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Late spring

(1/7) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Late spring
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Ev,medvekande:Nope,jag på bas och keys
Genre:Klassiskt
Format:mp3
Status:Skiss
Tillverkningsår:2008

Hej.
Slängde på en kort kör på denna för att utveckla alstret lite.Temat blev lite uttjatat kändes det som efter att jag skrev denna i våras..Drog till med en tempoförändring,och en kort kör ide´..
Låt mig gärna veta om jag är inne på rätt spår eller om jag skall bryta av det hela med nåt lugnt vackert violin lir,eller nåt annat..Friskt frågat hälften vunnet  :D

Skyller denna tillkomst på Dividend,eller rättare sagt - dedikerar den till honom :)

Nåväl,gör som vanligt - såga på!

Mvh
Micael

Larsson:
hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)

mahan:
Tjou Micael!

Blir ett passligt tungt halvmollig intro till vårvisan, snön har blåsippan i sit grepp fortfarande och solen orkar ännu inte värma livet omkring. Snyggt!
Nästa del blir ju sen glättigare och lättare, små flöjter som ska föreställa småfåglarna som kommer igån, och en lite tyngre oboe som berättar att våren är här. Sen i sista delen åker vi ju in på sommarsidan och då  skall det ju höras glatt folkspel med violin och munspel och folk som dansar omkring i granna folkdräkter. Och där har du den, den sena våren, "LAte Spring", den kom och övergick till en skön sommar. :rolleyes:

Så visst hade du fångat snygga känslor redan i första delen som vu nu fått lyssna på, eftersom fantasin inte hade problem att komma vidare med alstret. :)
Det var väl kanske inte riktigt så  som du själv tänkt, men så tyckte Obbnäsgubben denna gång!
Du har grönt ljus, både för våren o för sommarn, kör vidare! :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: Larsson skrivet 30.04.2008, 02:20:04 ---hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)

--- Slut citat ---

Tjena Larsson.
Länge sedan du hälsade på i mina trådar..Du har missat många pärlor. Nåväl,bättre sent än aldrig  :)

Den här då:
Ja vi har en mycket seg och långvarig vår här uppe..Så jag försökte återskapa lite känsla kring det..Jo det är ju vst förutom basen då..Gura är ingen dålig ide´,anammar nog det när jag glider över mot lite gladare vändor..Samt övertonsflöjt..Lyssna på "Crazy moves" :D Kanske även munspel och piano samt bas,så kommer jag loss ur vst fällan  :P :D

Kul att du tyckte om det.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 30.04.2008, 08:10:18 ---Tjou Micael!

Blir ett passligt tungt halvmollig intro till vårvisan, snön har blåsippan i sit grepp fortfarande och solen orkar ännu inte värma livet omkring. Snyggt!
Nästa del blir ju sen glättigare och lättare, små flöjter som ska föreställa småfåglarna som kommer igån, och en lite tyngre oboe som berättar att våren är här. Sen i sista delen åker vi ju in på sommarsidan och då  skall det ju höras glatt folkspel med violin och munspel och folk som dansar omkring i granna folkdräkter. Och där har du den, den sena våren, "LAte Spring", den kom och övergick till en skön sommar. :rolleyes:

Så visst hade du fångat snygga känslor redan i första delen som vu nu fått lyssna på, eftersom fantasin inte hade problem att komma vidare med alstret. :)
Det var väl kanske inte riktigt så  som du själv tänkt, men så tyckte Obbnäsgubben denna gång!
Du har grönt ljus, både för våren o för sommarn, kör vidare! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan:
Bra ide´Johan om våren,där man färdas mot sommaren..Ackegura(enligt Larssons tips),munspel,piano,övertonsflöjt å bas kan göra sig snyggt i en b-del med lite gladare ackord..Kanske också en Oboe..

Nu har snötäcket krympt till 40 centimeter i stugan..Vägarna bara..Gigantiska snöhögar överallt..Lule älven istäckt fortfarande,och havsöringen kommer när som helst.Då förstår du min frustration..
Lirar nästa del när sommaren är här så det blir lite skratt tjo och tjim :)

Tack för kommentar och bra ideer!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion