Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Late spring
Harmonica mike:
Bump!!
Mest för att Rattlet skall hitta igen låten.
Men har nån nåt att tillägga så shoot!
Mvh
Micael
Rattlesnake:
Kul,
och väldigt annorlunda från det jag tidigare har hört ifrån dig. Vacker valsmelodi. Det låter väldigt mycket Dividend om stråkarna, jag antar att ni bägge kör med samma EWQL i princip "out of the box"? (Garritan låter apa oskruvad, den måste man fixa till.)
När du spelar legato låter det trovärdigt, men när du kör staccato blir det onaturligt, vet inte varför. Kanske att vissa toner fast de är korta överlappar varandra?
Basen var väldigt dominerande i första delen. Kul att rysskörerna äntligen fick visum då, men de lät lite urtunnade i basen. Kanske var en tung resa...
Men det saknas en sats, ju! Man kan inte ha två delar, det haltar. En tredje del som avrundar ska det vara! ;)
cykeln:
Det var värst vad alla går klassiskt nu då!
Första delen låter lite filmiskt - soundtrack sådär
Andra delen när kören kommer in blir det intressant
Gillar den vaggande basgången som ligger under och så de mörka stämmorna - bygg vidare på den - tycker jag!
Harmonica mike:
Rattlet:
Jo,Dividend och jag kör med ewqlso.Inte så tokig plugg tycker jag.Grejen med den pluggen är att vissa av instrumenten är inspelade med långt ifrån mickning vilker ger ett eftersläp som är marigt då man lirar snabba toner.Om man kör right out of the box så att säga.Däremot går det att skruva hur mycket som helst och i detta fallet där jag lirar snabbare toner så är det mig det brister för inte pluggen.Sen är det olika reverb/djup och inspelnings avstånd på de olika instrumenten.Varje instrument är inspelat efter klassiskt devis med olika anslag,man kan även justera hur man vill att det skall låta.
En skicklig "rattare" skulle kunna få det att låta hur bra som helst,men det är tidsödande och kräver sin man..
Kul att du gillade det,kören är den tänkta avstickaren från grundtemat.Lite utveckling där och tightare stämmor kombinerat med melodin som felan lirar under kan nog sy ihop detta rätt bra.
Basen är lite hög i volym,helt riktigt.Rätt dov också då jag spelade med tummen.
Får jag inspiration och lust så blir det nog en tredje sats :)
Stefan på hojen då:
Jo det händer att även de inbitna rockrävarna ger sig i kast med stora utmaningar :)
Kören är den tänkta avbrytaren i detta alster.Jag skall lämna lite utrymme för felan och balansera/tighta upp kören så kan det bli en bra och sammanhållen låt av detta.Men inspirationen måste infinna sig,och det kan ta tid..
Kul att ni lyssnade och kommenterade,sånt uppskattas.
Mvh
Micael
Marruschkka:
Ja, det är bra att du ger dej i kast med sånt här oxå, det här är jättefint, vilken skön manskör du lagt..grädde på moset..men en sats till, med sång oxå..håller med Rattle här, så blir det komplett :rolleyes:
Toppen!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida