Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
Harmonica mike:
Eko:
Visst kan man ha olika åsikter om detta verk,jag personligen ryser vid vissa passager, Sån här musik går inte hem i alla lager.Jag vet hur mycket jobb som ligger bakom denna. Visst kan man förbättra vissa saker,det hade varit bättre om du kommit med några såna förslag så vi hade haft nåt att gå på.. Vi har lite jobb kvar för att kunna kalla denna klar.Helt
Övertygad om att vi får ihop detta,som i slutänden kanske inte gillas av alla..det
Viktigaste är att vi har kul på vägen och det har vi. Mvh Micael
asti:
Verkligen pampigt och snyggt! Jag satt och väntade på några bombastiska pukor, som också kom men som var lite försiktiga :)
Det är antagligen sådan här musik man vill göra när man tröttnat på att komponera "vanliga låtar". Det är ju en verklig utmaning att bygga upp så´na här komplexa arrangemang utan att det blir för rörigt och kunna behålla en "röd tråd". Väldigt snyggt med stämsången ungefär mitt i låten! Pröva gärna lite pukor a la Also sprach Zarathustra för att ytterligare förstärka dynamiken. Ska lyssna mer på detta och återkommer säkert med mer åsikter!
Peter.
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.07.2008, 16:01:03 ---Eko:
Visst kan man ha olika åsikter om detta verk,jag personligen ryser vid vissa passager, Sån här musik går inte hem i alla lager.Jag vet hur mycket jobb som ligger bakom denna. Visst kan man förbättra vissa saker,det hade varit bättre om du kommit med några såna förslag så vi hade haft nåt att gå på.. Vi har lite jobb kvar för att kunna kalla denna klar.Helt
Övertygad om att vi får ihop detta,som i slutänden kanske inte gillas av alla..det
--- Slut citat ---
Oj såg att jag var skyldig ett svar här. Mike jag säger som jag sa till Per i sina detaljer så är den ypperlig men som helhet så faller den i mina öron eftersom det inte händer något - det är väldigt mycket moll och inga crescendon etc. Konstruktivt så tror jag att ett eller ett par teman till av annan karaktär inflätat skulle ge en helt annan totalbild av stycket. Både du och Maruschkka gör ett kanonjobb och Dividend snickrar bra men helheten blir ihålig - jag skulle önska att det blev några insplits av annan karaktär ety det skulle lyfta hela låten som ju kvalitetsmässigt är väldigt bra redan nu. Så missförstå mig rätt är du snäll.
Eko
Yllet:
felpost...
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 26.07.2008, 00:05:51 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.07.2008, 16:01:03 ---Eko:
--- Slut citat ---
Oj såg att jag var skyldig ett svar här. Mike jag säger som jag sa till Per i sina detaljer så är den ypperlig men som helhet så faller den i mina öron eftersom det inte händer något - det är väldigt mycket moll och inga crescendon etc. Konstruktivt så tror jag att ett eller ett par teman till av annan karaktär inflätat skulle ge en helt annan totalbild av stycket. Både du och Maruschkka gör ett kanonjobb och Dividend snickrar bra men helheten blir ihålig - jag skulle önska att det blev några insplits av annan karaktär ety det skulle lyfta hela låten som ju kvalitetsmässigt är väldigt bra redan nu. Så missförstå mig rätt är du snäll.
Eko
--- Slut citat ---
Hej du! Först kan jag säga att jag själv hade tagit några glas när jag reagerade på ditt fylleinlägg tidigare. ;) Så vi glömmer båda ;)
Det här är vettiga synpunkter du kommer med, som det är nu ligger skillnaden mest mellan början och slut, inte så mycket "inflätat". Något att tänka på till nästa projekt, å andra sidan är det ju litegrann grejen med låten också, att vara stillsam och inte alltför tvära kast..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida