Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
equality:
Tycker det låter bättre nu utan egentligen fatta vad som är ändrat. Förmodligen ligger inte kontrabasarna "på" lika mycket som förut?
Det finns kontemplationsstämning i detta som jag gillar. Den trevande harmoniken finns kvar men jag stör mig inte så mycket på det som förra gången. Det finns t o m en poäng med detta och vissa passager är skitsnygga. Bra jobbat och återigen visar det sig att det finns all anledning att slita med det man verkligen tror på själv!
Dividend:
Eq: Trevligt inlägg du kommer med. Tack så mycket!
Dividend:
Jag funderade lite på den här idag, när jag lyssnade på den. Så vill ge dig ett nytt svar.
--- Citat från: Eko skrivet 09.07.2008, 02:04:57 ---I smådelar så kan detta betraktas som storslaget men sammantaget så är det inte ett verk som på något sätt kommer att gå till historien. Grundmaterialet är helt enkelt för tråkigt det händer ingenting varken musikaliskt eller vokalistiskt.
--- Slut citat ---
Bara en idiot bryr sig om vad som går till historien, som du verkar tro att vi (jag?) förväntar sig. De som har en högre IQ än 85, sysslar med sin musik utan tanke på sånt. (De gör det för att det är KUL!). Att du inte uppskattar låten, diskvalificerar på ett arrogant sätt intelligensen på de över 50% som gillade det. Är de idioter? Nej, en troligare förklaring är att du inte förmår uppskatta det. Att du ger låten en 1:a säger alltså mer om dig än om stycket... KAnske är det för hög abstraktionsnivå i vår musik, än den musik du gillar att lyssna på.
Jag skulle bli så uttråkad av att göra din musik (även om jag gillade senaste lite grann, pga av att den var udda). Samma med de flesta skivor i tråden som HEllpig startade. Jag hade skitit på mig av den tråkighet det vore att göra liknande musik som 70% av skivorna där representerar.
Däremot går det förstås att lyssna till.(Men inte fan skapar det några känslor värda att nämna i ett forum!) (Min åsikt).
Och Mike! Jag skall fixa basfiolerna! Så en ny wav komer inom 2 veckor!
Eddi:
Du har PM Dividend - smått ursäktande.
Eko
Eddi:
Ok jag har lyssnat igen. Lovade ett PM tillbaka men kan lika bra ta det här. Det du missade var ju faktiskt att jag skrev att det i sina detaljer var smått fantastiskt. Tekniskt så är det hela otroligt bra - ljuden är perfekta och sångerna från Mike och Marruschka mycket väl sjungna.
När man tagit ett par groggar så kan man lyssna till musik - men kanske inte göra ett inlägg i alla fall inte om det kan upplevas som negativt. Alltså mitt inlägg borde jag aldrig ha gjort och framförallt inte den dumma betygsättningen.
Jag lyssnade och fann det hela vara otroligt bra men sedan hände ingenting med musiken - måhända var det den besvikelsen som gjorde att jag skrev ett vad jag tyckte konstruktivt inlägg - gör om låten helt enkelt kände jag så att den kan bli lite glad emellanåt eller åtminstone rasar ut i ett crescendo eller tappar botten totalt för att återskapas. MEN sen kommer det kluriga om detta vore en del i en Opera där det handlar om livets skuggsida så är den ju perfekt i en annan större inramning.
Ergo jag tycker detsamma (men glöm betygsättningen för den var bara på min skala) och jag tror fortfarande som jag skrev att ni kan bättre. Dvs göra stycken där jag som lyssnare blir mer betagen än vad jag bev.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida