Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

(1/35) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Contemplation
ARTIST/GRUPP: Dividend/Harmonica mike/Marrrruschka
GENRE: Världens kortaste opera ;)
LÅTLÄNGD: 6:37
KOMPOSITÖR: Dividend. Harmonica Mike och Marrruschka - text.
PRODUCENT: Dividend
EV. MEDVERKANDE: Marr på sång.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Give us comments ;) På allt...

Ok, detta är sista engelska versionen (kanske kommer en på italienska, på svenska, arabiska och mandarin också! ;). Kom fram till att Marrs senaste tolkning stämde bättre överens med känslan av "ensam" kontemplation/eftertanke som fanns i första utkastet jag lade upp, och som folk gillade. Så det blir en sångare (Marr) endast, kanske lägger Hmike ave-maria körer på slutet dock till eventuell italiensk version. :) vi får se..

Men som version på engelska är den HELT färdig. Nu vägrar jag jobba mer med den även om jag hör nån falsknot på slut. (Dynamiskt, sa nån ;)

DEnna version är velocity-justerad manuellt för bättre dynamik. Mommy, where is Fluffy? :)

Harmonica mike:
OJ så vackert Per!
Jag blev alldeles tagen..Testar lite baryton om det är ok,direkt..har inte så mycket för mig just nu - sitter i studion..Om det håller kan jag inte lova,men jag provar..

Mvh
Micael

Dividend:
Härligt! :) Både för betyget, och att du blir inspirerad att barytona lite :)

Själv vet jag inte varför jag bara var tvungen att göra den här låten, när jag egentligen borde skriva fokuserade saker tills imorgon... Äh, får bli ikväll... ;)

Åsa:
-vackert som sagt, även jag blev tagen... du har en förmåga att skapa vacker musik! Den här låten blir rolig att följa!

/Åsa

Harmonica mike:
Kort test..

Jag kan ju inga noter så jag måste lära mig alstret utan till,och det är ju ingen lek..
Nu vill jag ju inte sno jobbet av Marr,men jag är gärna med och sjunger om jag får..Måste bara hitta melodin först..

Nåväl,så här låter mitt korta och helt improviserade test.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion