Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (21/35) > >>

freddy:
Jag har inte heller kommenterat detta pga att jag har svårt att bilda mig en åsikt om detta verk. Det låter bra och framförs med elegans, men jag fastnar inte.. inte ens lite. Jag är ledsen. Är nog inne på eq's spår där, det är liksom ingen melodi som tar tag i mig. Kanske är jag för enkel i mitt melodisinne. Men jag behöver något som gör att jag vill återkomma till låten och lyssna igen. Hittar inget sådant i denna låt.

Dock vill jag poängtera att sånginsatser och musik framförs väldigt bra. Tycker även att mixen funkar bra.

Jag tror det är lite "farligt" arbetssätt du kör med divided, att göra ett stycke och sedan tänka på sången när det nästan är klart? Om jag nu förstår dig rätt på denna punkt. Jag brukar jobba från andra hållet. Men detta passar kanske inte alla heller. Bara en tanke.

Bra jobbat samtliga iaf!

Dividend:

--- Citat från: freddy skrivet 02.07.2008, 22:33:52 ---Jag har inte heller kommenterat detta pga att jag har svårt att bilda mig en åsikt om detta verk. Det låter bra och framförs med elegans, men jag fastnar inte.. inte ens lite. Jag är ledsen. Är nog inne på eq's spår där, det är liksom ingen melodi som tar tag i mig. Kanske är jag för enkel i mitt melodisinne. Men jag behöver något som gör att jag vill återkomma till låten och lyssna igen. Hittar inget sådant i denna låt.

Dock vill jag poängtera att sånginsatser och musik framförs väldigt bra. Tycker även att mixen funkar bra.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning i vilket fall :) Grejen är att vi skall fixa basen mm (är det tänkt.) Trevligt att du tycker det låter ok iaf. Svårt att hitta melodin ibland, ja...

--- Citera ---Jag tror det är lite "farligt" arbetssätt du kör med divided, att göra ett stycke och sedan tänka på sången när det nästan är klart? Om jag nu förstår dig rätt på denna punkt. Jag brukar jobba från andra hållet. Men detta passar kanske inte alla heller. Bara en tanke.

--- Slut citat ---

Jag står ju varken för sång eller melodi här :) Den tillkom efter jag hade skrivit ursprungliga contemplation..

Men sant att min sångmelodi hade låtit annorlunda. Nåt att fundera på kanske (för mig)..

Harmonica mike:
Jou Per.. Bor i stugan nu.. Dåligt med internet och så.. Mest mobil kommunikation . Vet vad jag skall göra på denna.. Hang in there mate.. Mvh Micael

cykeln:
Lyssnar igen på detta verk
Det är hög imponasfaktor med goda insatser från er alla
Stycket som sådant har mer karaktär av mellanakt än huvudnummer
man liksom väntar på att det ska utmynna och braka loss i en svindlande aria.
Men som sagt hög klass!

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.07.2008, 02:30:21 ---Jou Per.. Bor i stugan nu.. Dåligt med internet och så.. Mest mobil kommunikation . Vet vad jag skall göra på denna.. Hang in there mate.. Mvh Micael

--- Slut citat ---

Jag bör skicka en ny wav till dig - med justerad bas - när du kommer tillbaka till civilisationen!  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion