Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (22/35) > >>

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 03.07.2008, 11:30:16 ---Lyssnar igen på detta verk
Det är hög imponasfaktor med goda insatser från er alla
Stycket som sådant har mer karaktär av mellanakt än huvudnummer
man liksom väntar på att det ska utmynna och braka loss i en svindlande aria.
Men som sagt hög klass!

--- Slut citat ---

Tack du! :)

stajo:
Tjena
Jag får erkänna att jag har lite svårt att ta till mig stycket, nu är jag ju inte så hemma i den här musiken. Dels känns allt lite flytande och jag har svårt att hitta takten såväl som var övergångarna mellan de olika partierna sker, alltså svårt att se strukturen. Det finns många snygga harmonier men kanske är det för många och ihopblandat så jag inte riktigt tar till mig det. Jag tycker HM och Marre sjunger härligt, i denna låten känns Marres röst lite mer naturlig och HM du sjunger lite tillgjort här, men det hör kanske opera till, ta det på rätt sätt för du vet att jag asdiggar din röst. I de ljusa tonerna känner jag igen det jag gillar i min HM.
Harmonimässigt och melodimässigt gillar jag den sista minuten bäst, som är riktigt snygg, där hittar man lite mer struktur och det är lättare att följa.
Tror stycket skulle vinna på att skala av på vissa ställen samt panorera ut ännu mer.
 :rolleyes:

Harmonica mike:

--- Citat från: stajo skrivet 06.07.2008, 10:41:45 ---Tjena
Jag får erkänna att jag har lite svårt att ta till mig stycket, nu är jag ju inte så hemma i den här musiken. Dels känns allt lite flytande och jag har svårt att hitta takten såväl som var övergångarna mellan de olika partierna sker, alltså svårt att se strukturen. Det finns många snygga harmonier men kanske är det för många och ihopblandat så jag inte riktigt tar till mig det. Jag tycker HM och Marre sjunger härligt, i denna låten känns Marres röst lite mer naturlig och HM du sjunger lite tillgjort här, men det hör kanske opera till, ta det på rätt sätt för du vet att jag asdiggar din röst. I de ljusa tonerna känner jag igen det jag gillar i min HM.
Harmonimässigt och melodimässigt gillar jag den sista minuten bäst, som är riktigt snygg, där hittar man lite mer struktur och det är lättare att följa.
Tror stycket skulle vinna på att skala av på vissa ställen samt panorera ut ännu mer.
 :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hej Staffan.

Musik kommentaren lämnar jag över till Dividend. Grejen var att jag skulle försöka sjunga med min Baryton pipa i denna..På vissa delar så funkar det rätt bra.Några är väl inte riktigt hundra..Det finns lite sliperi kvar att göra under hösten/slutet på sommaren i låten,men det tar vi då..Tack för kommentaren,ps...jag vet att du diggar min pipa :D

Mvh
Micael

Dividend:
Mike: Jag har ett par dundermelodier, som jag tror skulle funka bättre än de som föreligger..

Alltså samma text, men annan sångmelodi, förutom på slutet

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.07.2008, 13:10:34 ---Mike: Jag har ett par dundermelodier, som jag tror skulle funka bättre än de som föreligger..

Alltså samma text, men annan sångmelodi, förutom på slutet

--- Slut citat ---

Damma iväg dom på mailen så drar jag ned dom på skiva för avlyssning i stugan och tolkande av nya insatser..Dock när tillfälle ges..

Vi ger inte upp denna än.. :)

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion