Forum > Färdiga produktioner

Karl - Lonesome road v.ll

<< < (2/4) > >>

MaxB:
Vackert! Jag älskar din röst (tror att det är Peter Gabriel undercover)  :P

Marruschkka:
Ojoj, så vacker vers, enormt bra sjunget :P

Jag är ju sång-freak, så det är det perspektivet jag har, främst då.Refrängen är oxå fantastisk, men där blir det lite ansträngt, men bara ibland. Resten är så tilltalande, förföriskt rentav, gitarren är oxå skitbra.

Det kanske inte låter riktigt klokt: men ät ett äpple, oskalat, innan du sätter de höga tonerna på refrängen, det rensar ur. Då blir det kanon :D

Tips från en som röker ibland och vet utvägen;)

/Marr

mahan:
Tjou Karl!

Visst e detta skönt, hör ju genast vems låt det är. Gillar ju din personliga röst, kanske saknar jag lite stämmor.

Bara du får basen fixad o eq:ad så kan man hänge sig åt en fullständig njutning. Nu lyckas basen stjäla en stor del av både snygga acken o pianot
Och lite ner på volymen på visplarna, om dom överhuvudtaget måste vara med, tycker piano/acke arret är snyggt och räcker....smak o tycke you know ;)

Så lite mix o fix av ljudbilden så  sitter den schmäck! :)

h. johan

Tokai:
Helschysst!
Sången är hög i början.
Är lite tveksam till uppbyggnanden, alltså + det + det från början till slutet.
Vill ha allt i början, personligen, och sen ta ner i mitten nånstans

Yllet:
Hejs

Jo du har helt rätt, det är för mycket low-mid. Det enda man hör av basen är ett muller :) I alla fall i mina lurar, kan inte lyssna i monitorer nu.

Men till det viktiga, låten. Hur fint som helst, och du sjunger bra på denna. Lite svengelska, men de spelar inte så stor roll.

Jag skulle vilja ha lite mer beatles/country körer. Sen saknar jag något som gör att man hajjar till, nu lunkar det på i ett skönt tempo, men det händer inte så mycket.

Äsch nu måste jag sova.

Goder natt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion