Forum > Färdiga produktioner
Karl - Lonesome road v.ll
Dividend:
Det här var bra! Samma stil som de föregående, men i denna grupps toppskikt.
Svengelska är nog bara charmigt för folk med engelska som modersmål, egentligen. Tycker inte du är så illa ute där, finns de som artikulerar värre då, och har svårt för vilken engelsk dialekt de skall använda när de uttalar vokaler/diftonger, så det blir utpräglad svengelska istället.
Bra sjunget..
karl:
Tnx Max...kul att du gillar
--- Citat från: MaxB skrivet 25.04.2008, 12:25:46 ---Vackert! Jag älskar din röst (tror att det är Peter Gabriel undercover) :P
--- Slut citat ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.04.2008, 20:41:16 ---Ojoj, så vacker vers, enormt bra sjunget :P
Jag är ju sång-freak, så det är det perspektivet jag har, främst då.Refrängen är oxå fantastisk, men där blir det lite ansträngt, men bara ibland. Resten är så tilltalande, förföriskt rentav, gitarren är oxå skitbra.
Det kanske inte låter riktigt klokt: men ät ett äpple, oskalat, innan du sätter de höga tonerna på refrängen, det rensar ur. Då blir det kanon :D
Tips från en som röker ibland och vet utvägen;)
/Marr
--- Slut citat ---
Tack Maria...och kul att du gillar...körde med äpple förr om åren och äppleMER funkar också men det var ett tag sedan...ska testa igen..."förföriskt" det låter det :)
Allt gott / karl
Åsa:
ojoj, tänkte lyssna på lite kr-låtar såhär på kvällningen och hittar ju den ena pärlan efter den andra...!
Ja du har ju en förmåga att skriva bra låtar, och din röst alltså! -och när du går upp på dom höga tonerna.. -wow! ^_^
Den här låten får också landa i mp3spelaren tillsammans med dom andra jag lyssnat på här ikväll!
Emulator:
jag tycker du fått till ett rikitgt behagligt sound på denna. riktigt skönt stämning fr´ån start tillmål, enda som jag kan peka på o gnälla är kanske at den kunde transponeras en eller två halvtoner ner....för de högsta tonernas skull.
annars super!
karl:
tack alla för konstruktiv kritik och kul att ni gillar...har grejat bort den rumliga basen och lagt till ett intro...bättre / sämre??
Allt gott karl
lonesome road ll
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida