Forum > Färdiga produktioner
Karl - Lonesome road v.ll
karl:
LÅTNAMN: Lonesome road
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE:crossover
LÅTLÄNGD: 2:21
KOMPOSITÖR: k
PRODUCENT: k
EV. MEDVERKANDE: k
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
NY VERSION 080427:Lonesome road ll
Var i "studion" idag och gjorde klart en låt ...kind of country men ändå inte...en ganska typisk låt för mig skulle jag nog säga...kanhända har jag mixat bort det mesta? kanske för mycket bas då mina monitorer inte går på djupet...gärna lite kritik på både låt och mix....tnx / karl
Harmonica mike:
Hej Karl.
Fin dänga detta med lite country feeling signerat Karl.
Tycker om låten,du sjunger med grym känsla här!
Lite om mixen,basen "ooar" en del - lite eq gör susen på den.Annars låter det bra,sången är lite hög stundtals..
Starkt jobbat och en riktigt fin låt!
Mvh
Micael
karl:
Tnx Mike....ska kolla in basen...handlar förmodligen att mina monitorer i studion är för klena neråt i freq:sen.......tnx för din konstruktiva kritik B) / karl
stajo:
Tjena
Ja basen när jag lyssnar i högtalarna men i mina lurar låter det bra. Trummorna tyckte jag blev lite konstiga sista tredjedelen.
Låten då?
Versen är verkligen en kanon melodi, nog en av de i mina öron bästa som jag hört här på forumet. Du sjunger riktigt skönt där.
Refrängen känns ibland lite ansträngd.
Gott
karl:
Tack Staffan för dina öron...jag ska nog greja en sub, just nu vet jag inte hur mycket jag ska skära i basen...kul att du gillar versen, det värmer då jag sätter dina mielodier högt i ranking här...tnx igen / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida