Forum > Färdiga produktioner
Karl - Lonesome road v.ll
Markus Broberg:
Så jävla skön röst:) Vacker låt. Jag tycker det låter bra:)
Harmonica mike:
Hej Karl.
"Ooandet" från basen borta nu..Kanske hade jag lyft basen en aning i övre mellan registret,då den ligger väldigt dominant i det låga runt 50-100 hz nånting..Litet lyft där,och i övre mellan registret,så bör det funka bra.
Har du pannat sången lite lite snett höger,mot föregående version? Det låter som det,men jag kan ju ha en begynnande hörsel nedsättning på vänsterörat..hoppas att det inte är fallet..Kör i lurar nu,tar en i monitorerna också..
Japp följ bas tipset så har du den,men det är små justeringar som behövs..
Mycket vackert detta karl,helt klart en av dina bättre.
Mvh
Micael
Marruschkka:
Där hamnade låten i mp3-spelaren :wub:
Tack för det!
/Marr
mahan:
Tjou Karl!
På bättringen är mixen nu, kan dock skriva under HM:s kommentar om basen, ännu nåt litet område som ger en lite dundrande effekt, (kolla att det inte är acken som borde skäras i nedre ändan) Och sen måste du ha skuffat till panoreringsknåben i slutmixandets häktiska jobb, kollade genom mixern och hela låten är nog kraftigt panorerad till vänster. Acken skulle jag gärna höra lite mer av, kämpar fortfarande med pianot om utrymmet.
Lite som HM säger, det är små justeringar som behövs :)
h. johan
karl:
tnx Mike,Marruschkka och Johan.....ska kolla basen lite mer, akustiska gitarren ligger på två utpannade spår och basen är skuren på bägge så det är nog basen ändå..ska kolla ,kanske idag eller imorgon....tnx igen / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida