Forum > Färdiga produktioner
karl - Song to the frozen people
karl:
I will.... B)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.04.2008, 10:11:47 ---Hej igen Karl.
Det finns en genväg med delayet som är ganska enkel..Dubba sara:s lead spår.Kapa bort allt utom slut fraserna i varje sång del på dubben,lägg delayet på det spåret,funkar kanon!
Då får du full kontroll i mixen och kan greja lite med leaden reverb/delay mässigt..Men det kanske du redan visste,jag brukar göra så när jag använder delay men det är mycket sällan..
Visst,torrt som du har det nu funkar också bra,men jag är ju en sån där reverb snubbe som alltid lägger ett på mastern för att gifta ihop hela alstret rumsmässigt..Med fördel så kan man ha 2 olika på mastern,ett för rummet och ett för hänget..
Allt går ju att fixa i mastringen,nåja inte riktigt allt - men lite reverb där skulle göra susen tror jag..utan att ha hört det..
Mixa på.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Marruschkka:
Ursäkta..men jag trodde ett tag att jag lyssnade på Metropol..så färdigt låter det i mina öron ;)
Välproducerat, snygg sång, lekfullt!
Det är bara pressningen kvar ju.
/Marr
karl:
Tack Maria för dina öron...ja, det vore något...men tror inte den kommer hamna där...kul att du tycker det finns lekfullhet kvar trots att man hållit på ett tag med den....tnx igen
Allt gott / karl
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.04.2008, 11:07:46 ---Ursäkta..men jag trodde ett tag att jag lyssnade på Metropol..så färdigt låter det i mina öron ;)
Välproducerat, snygg sång, lekfullt!
Det är bara pressningen kvar ju.
/Marr
--- Slut citat ---
stajo:
Tyckte sången låg lite utanpå i början men det funkar bättre när din röst kommer in.
Partiet 045-055 skitsnyggt.
Snyggt sjunget uppenbart. Sköna melodier fast på något sätt blir den lite jämn. Kanske skulle du totalt bryta lunket på något ställe med något helt annat.
Bra är det ju :)
1up:
Vilken låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida