Forum > Färdiga produktioner

karl - Song to the frozen people

<< < (3/7) > >>

karl:
Stolle...tackar för dunken och hoppas den är ärligt menad...det börjar annars bli värre än Myspace...however kul att du tycker rösterna funkar tillsammans...tnx igen... /  karl  B)

karl:
Det kanske är värre än Myspace  <_< B) måste man inte vara 20 för MTV...nää tror inte det ...men kul att du tycker prodden är bra..det är jag inte bortskämd med....tackar för dunken
btw....ny mix ligger uppe nu ,lite vidare, lite luftigare....
Allt gott /  karl

--- Citat från: jay thomas skrivet 09.04.2008, 11:48:34 ---Ännu en ryggdunk!  :)

Otroligt bra produktion, där allt samsas om utrymmet. MTV nästa?

--- Slut citat ---

Harmonica mike:
Hej Karl.
GRYM låt! Mycket grym sånginsats av Sara.Hon ligger liite högt i volym i början,och stuntals under låten där hon sjunger själv.Lite svårare för delayet på Sara,det gör att det grötar lite..Automatisera det istället som en effekt i slutet på sångfraserna istället för att det ligger nästan hela tiden..Möjligen hade jag petat in ett rumsreverb på mastern för att "svulsta" till det hela en aning..Smaksak dock,annars så tycker jag att du har fått till en riktigt bra mix.Guran hade jag höjt lite,så att den sitter lika skönt som i början av låten..Liret sitter grymt,och din stämsång - Kanon!

Jag tycker att detta är det bästa jag hört från dig Karl,,och med verklig potencial! Lite puts i mixen,sedan så..är det bara att lansera låten!!

Tack för att jag fick ta del av detta..

Mvh
Micael

karl:
tack för lyssningen...absolut du har rätt...liite för högt ska se över det...automatiseringar har jag nyss lärt mig och ska jobba mer med det på något "projekt" för att få kontroll på dom sakerna, verkar vara ett bra sätt att jobba på ist för att processa hela spår som jag hitintills gjort...ja man lär sig alltid något nytt....du är uppmärksam då jag faktiskt inte har ett enda reverb i låten och tycker om närheten som jag ofta rattar bort när jag börjar lägga reverb på mastern...får se där...

Kul att du tycker det är det bästa du hört från mig och det är nog inte min förtjänst utan Sara's för utan hennes sångmelodier skulle det ha blivit en lagomlåt och en i mängden....så visst är det kul med collab:s då man alltid annars sitter och bollar med sig själv...det händer alltid något när man börjar bolla med andra....tnx / karl

Harmonica mike:
Hej igen Karl.
Det finns en genväg med delayet som är ganska enkel..Dubba sara:s lead spår.Kapa bort allt utom slut fraserna i varje sång del på dubben,lägg delayet på det spåret,funkar kanon!
Då får du full kontroll i mixen och kan greja lite med leaden reverb/delay mässigt..Men det kanske du redan visste,jag brukar göra så när jag använder delay men det är mycket sällan..
Visst,torrt som du har det nu funkar också bra,men jag är ju en sån där reverb snubbe som alltid lägger ett på mastern för att gifta ihop hela alstret rumsmässigt..Med fördel så kan man ha 2 olika på mastern,ett för rummet och ett för hänget..

Allt går ju att fixa i mastringen,nåja inte riktigt allt - men lite reverb där skulle göra susen tror jag..utan att ha hört det..

Mixa på.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion