Forum > Färdiga produktioner

karl - Song to the frozen people

(1/7) > >>

karl:
LÅTNAMN:Song to the frozen people
ARTIST/GRUPP:karl / Sara Dahlgren
GENRE:Alternative pop
LÅTLÄNGD:3:27
KOMPOSITÖR:karl / Sara
PRODUCENT:karl / Sara
EV. MEDVERKANDE:karl / Sara
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3
LÄNK:Song to the frozen people
En låt som jag gjorde grunden på men som blev en helt annan låt när Sara fick free hands till att mejsla ut sångmelodin...upplever den som färdig men det har jag gjort med andra låtar förut och det visar sig efter kritik här så fanns det kvar att göra så....tar gärna emot konstruktiv kritik

Allt gott / karl

oBBa:
Väldigt välgjord och mysigt prod. Låten och effekterna kring den är behagligta att lyssna på. Även sånginsatsen är väldigt bra, trevligt och som sagt behagligt att lyssna på.
Ang. låten så sätter den inga ljupa spår i mig iaf. ganska slätstruken och händelsefattig. Samma stuk men bättre låt så j/#&T¤....

karl:
tnx oBBa för dina öron och kul att du tycker prodden är välgjord, det tillhör inte min vana men tror det betalar sig om man lägger ner lite mer jobb på grejorna...upptäckte dock en grej som jag ska åtgärda imorgon..inget stort men ändå....tack igen..

Altt gott /  karl

Åsa:
Oj, den här gillade jag! Har inte lyssnat på låtar på ett tag igen, tog slumpmässigt den här och det blev ju bingo! Skön låt och Sara var ju helproffsig, sjunger skitbra! Sådär vill jag också kunna sjunga  :angry:  :D Ett nöje att lyssna på!

Den här låten får gå flera varv, så blir det! Jag har ingen konstruktiv kritik alls, bara beröm  :)

martinm:
Detta är nog det mest välproducerade som jag har hört från dig hittills.
Redan innan din sång kommer in så hör man att det är en Karllåt.
Låten känns modern men ändå med rötter i nån slags Genesis-Yes tradition.
Har faktiskt inget negativt eller särskilt konstruktivt att säga. Hoppas att du ser det som något positivt.
 :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion