Forum > Demolåtar

DR + Marruschkka : Tech

<< < (10/14) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2008, 11:45:15 ---Kommer det en update på denna låt? Varit intressant att följa utvecklingen av den mest psykotiska musik som postats på forumet :)
Kan nog hålla med om vad Emu skriver förutom idén om att lägga rap  :lol: I och för sig, det kanske vore coolt, med rätt text så... Om du startar en ny genre; Psycho-mord-rap, som får gangstarappare som Snoop att framstå som korgossar i jämförelse.

--- Slut citat ---

Hejs!

Jodå, visst kommer det att komma en update på denna!
Väntar in lite kvinnosång som jag ska kasta in på nått lämpligt ställe  :P

Tackar för "den mest psykotiska musik som postats på forumet"  :wub:

hm... Psycho-mord-rap, kanske något för kommande projekt...

Tackar för kommentar!

david.roennlund:

--- Citat från: Emulator skrivet 17.04.2008, 00:38:41 ---lyssnar igen på denna. introt är snyggt. slingan har nån liten skum harmoni som gör att den berör kraftigt, i mitt fall så blir jag lite halvillamåendfe av den. på ett bra sätt.

plus: jävla gott driv, suggestivt malande, och nämnda effekt på slingan.

minus: det känns som slingan tokdominerar. skulel vilja att nån smattrande bas  läg kvar lite mer på samma toner tror jag.

psykorap blir fint.

--- Slut citat ---

Hej :)

Kom på att du rammlat lite mellan stolarna  :(

Tackar för lyssningen... kul att slingan ger så starka känslor  :wub:

hm. du ahr nog rätt i att slinga tokdominerar lite för mycket... ska ta upp låten snart.. får se hur jag gör med den då !

Tackar för öron o fingrar!

david.roennlund:
Bumpelibump.... nu är det ny verre  :P

EDIT : verre 6 080513_tech17.mp3

Nu har Maria gjort mig den stora äran att sjunga in lite på min låt  :) :)

Hur tycker ni att det funkar?

Fick filerna nu ikväll så jag har bara snabbmixat lite... överlag blev det riktigtriktigt bra och jag tycker sången verkligen lyfter låten till en ny nivå !

Överlag är det lite småpill i mixen kvar , lite trummor som ska bak-o-fram och annat småpyssel.

Måste säga att jag är nöjd med denna låt (speciellt nu med den fina sången) :wub:

mahan:
Tjou DAvid!

Visst blev det mera liv i luckan när Marr hoppade in, snyggt.  :)
Lite obekväm med aningen overload reverb och mitt gamla öra skulle gärna ha lite djupare och stadigare sound i baskaggen, bättre spark sas. Men antar att mixandet fortsätter eftersom sångaudion var såpass färsk. Temat gillade jag från början och det är "still going strong", snyggt jobbat, kul med samarbete!  :)

h.  johan

david.roennlund:

--- Citat från: mahan skrivet 13.05.2008, 23:51:12 ---Tjou DAvid!

Visst blev det mera liv i luckan när Marr hoppade in, snyggt.  :)
Lite obekväm med aningen overload reverb och mitt gamla öra skulle gärna ha lite djupare och stadigare sound i baskaggen, bättre spark sas. Men antar att mixandet fortsätter eftersom sångaudion var såpass färsk. Temat gillade jag från början och det är "still going strong", snyggt jobbat, kul med samarbete!  :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Men tjena mannen  B)

Reverbet ska kikas lite på, vi får se vart det bär....  :)

Hm, baskaggen.... mjo.... ska ta mig en dust med trummorna, har lite mixidéer där, men ska hålla baskaggeljudet i skallen då! tack!

Tack o bock för eder öron o kommentar !

//david

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion