Forum > Demolåtar
DR + Marruschkka : Tech
Ola:
coolt ljud kollage. fiolen är helt rätt.
saknar dock lite bas pump eller så är det min lyssning.
david.roennlund:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.05.2008, 01:36:52 ---Hehe,
det här var fräckt. Melodin är jätteskum i början, dur-moll-växling, men även ett oväntat brytackord. Är det en syntiserad Maria man hör i början? Passar väldigt bra till resten av låten.
Hypnotiskt, sinnesvidgande även utan kemikalier. Läckert.
Bra mix, hittar inget att klaga på. Tycker Maria ligger perfekt i nivå och reverb.
Om något av låten skall betraktas som svagare så är det gregorianska jojk-partiet i mitten. Kunde man ev klippt bort. Men i övrigt rätt längd. Plåtekot på slutet, mja. Skulle kanske ha varit ett äkta bandeko som sakteliga övergår till rosa brus...
--- Slut citat ---
hihi, brytackord...låter fräckt :D
Alltså, jag tänker inte alls i ackord el tonarter när jag spelar, jag spelar mest på klanger och känslor ( vilket kräver sin gitarist när jag jammar :P )
Nej, det är en sjungande david genom massa filer, han återkommer ävern lite här o var i låten !
Oj, så du klar låten utan syra, starkt -_-
ok, om du gillade förra mixen, kanske du inte gillar denna .... fast jag vet inte vad som blir slutresultatet än, kanske ett mellantilng mellan förra o denna ?
"gregorianska jojk-partiet " alltså det som ligger efter att marre har haft sitt brejk i typ mitten ?
Nej, det var ett bandeko på slutet i förra verren också, i denna har har skruvat om det lite mer....
Tackar för lyssning och bra kommentarer :)
/david
david.roennlund:
--- Citat från: Guran skrivet 16.05.2008, 11:22:38 ---coolt ljud kollage. fiolen är helt rätt.
saknar dock lite bas pump eller så är det min lyssning.
--- Slut citat ---
Tackar ;)
hm, baspump.... kanske låten är rätt fri från det... sitter själv på dålig lyssning nu så jag kan inte kolla :D
men, tackar för lyssningen ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida