Forum > Demolåtar
DR + Marruschkka : Tech
Marruschkka:
Nu har jag haft kul igen, denna gång med Davids underbara tongångar, härliga och spännande harmer, I just can´t resist ;)
/Marr
freddy:
Slingan sätter sig alltså, den jobbar sig in i mitt psyke och gör mig lite extra paranoid :)
Jag gillar variationen i sången, den gör att lite av enformigheten försvinner. Gillar speciellt sångpartiet strax innan halva låten, litet break eller vad vi ska kalla det. Snyggt!
Lite mindre reverb skulle jag nog ge Marre, hon drunknar lite och det känns inte som rösten kommer fram riktigt som jag tycker den ska. Annars känns den klar tycker jag, den har verkligen utvecklats denna låt från allra första versionen jag hörde, all utveckling har varit positiv. Jag tänker mig låten till någon film, där den skapar lite mystik och spänning.
summa sumarum - Känns klart, dock kanske du ska pilla på reverben en sväng till. Bra jobbat Dave.
MaxB:
Weird - i positiv bemärkelse. Vicken röst! Kul projekt! och ganska udda :D
jay thomas:
--- Citat från: freddy skrivet 14.05.2008, 09:51:29 ---Slingan sätter sig alltså, den jobbar sig in i mitt psyke och gör mig lite extra paranoid :)
Jag gillar variationen i sången, den gör att lite av enformigheten försvinner. Gillar speciellt sångpartiet strax innan halva låten, litet break eller vad vi ska kalla det. Snyggt!
Lite mindre reverb skulle jag nog ge Marre, hon drunknar lite och det känns inte som rösten kommer fram riktigt som jag tycker den ska. Annars känns den klar tycker jag, den har verkligen utvecklats denna låt från allra första versionen jag hörde, all utveckling har varit positiv. Jag tänker mig låten till någon film, där den skapar lite mystik och spänning.
summa sumarum - Känns klart, dock kanske du ska pilla på reverben en sväng till. Bra jobbat Dave.
--- Slut citat ---
Skriver under denna recension enligt principen "håller med förföregående skrivare". :) ;)
david.roennlund:
--- Citat från: freddy skrivet 14.05.2008, 09:51:29 ---Slingan sätter sig alltså, den jobbar sig in i mitt psyke och gör mig lite extra paranoid :)
--- Slut citat ---
Kul att slingan gillas, jag gillar den också, dess lite halvskumma tonalitet och monotonitet.
jo, sången bryter upp lite av monotonin i låten och ger det en ny nivå!
Gillar också breakpartiet i mitten, hade ju en datakvinna där förut, men detta blev bättre :)
Jo, reverben ska in under luppen
tack o bock!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida