Forum > Färdiga produktioner
Roboseal feat Åsa - Feel The Energy
djonas:
Schysst förändring till dur där på F# i refräng...gillas.
Ingen genre jag normalt lyssnar på men detta skönt att lyssna på...gött att lira till oxå. :D
Bra sång också...snygga melodier. Blir maffigt där på refrängen tack vare nyanseringen...nice.
Good work!
Mvh / djonas
Memphis:
Åsa goes Trance? Coolt. :) Tja Roboseal, detta var intressant. Är dock inte den genre jag sysslar eller lyssnar på vidare mycket egentligen.
Om låten:
-Goa arpeggio-slingor.
Saknar lite bas i den på de mäkigaste partierna, i tonhöjd alltså. Funderar på hur det skulle låta om man lade en likadan slinga fast en oktav ner. Känner jag iaf. :rolleyes:
-Publikjublet var en fin idé, gav mycket liv i låten.
Om sången:
Det lät bra Åsa! Lite ovant att höra stämmor i sådan här musik men det funkade. Roboseal, jag tycker iofs det hade varit coolare om det låg någon liten effekt på sången för att matcha genren mer. Vet dock inte riktigt vilken effekt som skulle passa bäst. :rolleyes:
Lite tankar från mig. :)
Tjao
/Memphis
Harmonica mike:
Hej Robosälen och Åsa.
Nu skall vi se vad ni har kokat ihop..Jo men det här är ju nice! Vanligtvis inte min musikstil,men jag hör när det är snyggt gjort. Skönt gung i låten,och Åsa,ja denna Åsa - fenomenalt hur du rör dig obehindrat genom olika genre..Mycke impad av detta.
Genialiskt drag att ta in Åsa på denna,grunden är snygg och Åsa som kronan på verket - japp!
Mycket starkt jobbat tycker jag.
Mvh
Micael
Roboseal:
Tack alla, har ju som sagt lite småfix att kolla upp, ska kolla över basen lite också memphis.
Aettan:
Sången ska nog upp pytte lite och skruvas in bara lite till så den frontar på rätt sätt i mixen, lite mer rymd på kören och lite lite tydligare men sen är det riktigt super bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida