Forum > Färdiga produktioner

Roboseal feat Åsa - Feel The Energy

(1/7) > >>

Roboseal:
LÅTNAMN: Feel The Energy
ARTIST/GRUPP: Roboseal feat Åsa
GENRE: Trance / Dance / Disco
LÅTLÄNGD: 4:27
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal / Åsa
EV. MEDVERKANDE: Åsa
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Skickade en låt till Åsa och frågade om hon vill prova att sjunga, och det ville hon som tur var.
Själva låtuppbyggnaden med instrument, trummor osv är inte riktigt 100% men jag ser denna som klar just nu...så får vi se om man får några tips som jag känner för att implementera ,kanske mest mixen i sig speciellt vocals.

Jag är ingen klippa på att mixa vocals men jag har gjort det bästa för att få lite rymd i rösten som passar till sån här musik.

Håll till godo.

Åsa:
Jag är ju skitglad att jag fick sjunga på den här, trodde det skulle bli en enkel match för mig som är ett gammalt popsnöre men så blev icke fallet. Den största utmaningen hittills faktiskt! Såhär blev det i allafall, jag har haft riktigt kul!

SYNTH:
Något distig sång som stör annars inte så tokig låt i sig! :)

Marruschkka:
Vilken utmaning det måste ha varit, svårsjunget ju...ingen lek :o

Men du grejar det med bravur, det märks att du instuderat och fick till det rätta uttrycket, you know what I mean. Du lyfter det här materialet ett gäng.

Du går från klarhet till klarhet du :wub:

Jag är inte en fan av den här typen av musik eg., men det här ger ett proffsigt intryck.

Bravo!!

/Marr

Åsa:
Hej och tack för kommentarer! (Marrusckka, det värmde)

Ja sången är lite skarp/distig på sina ställen, jag tror det har att göra med mixningen, spåren distar inte.. Robert ska kolla det, förmodligen för mkt eq.. kom gärna med tips på hur sången kan mixas!! Nivån på sången är också ojämn så det ska ses över...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion